Výchozím bodem pro Golf R 333 byl Golf R Performance a k tomu byly postupně přidávány další věci jako paket černých doplňků karoserie, 19“ kola Estoril obutá do semi-slicků nebo titanový koncový díl výfuku s visačkou Akrapovič. Motor disponuje výkonem 333 koní a točivým momentem 420 Nm, což z něj dělá nejvýkonnější pohonnou jednotku, jaká kdy byla v sériovém Golfu použita. Golfu R 333 to stačí na sprint z klidu na 100 km/h za 4,6 sekundy a omezovač maximální rychlosti je posunut na 2470 km/h.
Přeplňovaný dvoulitr koncernu Volkswagen je jeden z nejagilnějších a spontánně reagujících motorů, v případě Golfu R 333 byla věnována ještě větší pozornost tomu, aby motor reagoval rychle a šel do otáček. Proto je turbodmychadlo udržováno v otáčkách i při částečném zatížení, motor pak dává svůj výkon rychleji k dispozici.
VW Golf R 333 poznáte podle jasně žluté metalízy Lime Yellow, černě lakované střechy a polepu spodní části boku s číslem 333. Uvnitř je rovněž štítek s uvedením o kolikátý vůz ze série 333 vozů se jedná a do jasně žluté barvy jsou laděna i zobrazení displeje digitálního přístrojového štítu i displeje multimediálního sytému. Standardem jsou sportovní sedadla čalouněná kůží Nappa, IG.Light LED, spousta asistenčních systémů nebo audiosystém Harman Kardon.
Dealeři VW v Německu přijímají objednávky od začátku června, výroba je plánována na září a zákazníci se svého výjimečného Golfu R 333 dočkají v říjnu. V plánu je velká akce Autostadtu, kde by se sešli všichni majitelé, kteří si auto vyzvednou ve Wolfsburgu.
Tisková zpráva mluví jen o možnosti objednávat u německých dealerů, nejspíš se tak mimo Německo ke Golfu R 333 jen tak nedostanete. Základní cena byla stanovena na 76 140 eur, zhruba 1,8 milionu korun. Co si budeme povídat, je to cena sebevědomá, protože Golf R 333 se dostává do teritoria BMW M2 případně Audi RS 3 a ty přece jen mohou nabídnout víc.
Fotogalerie |