Pondělí 27. března 2023, svátek má Dita
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
EXPRES

  • Zprávy
  • Celebrity
  • Jen pro muže
  • Sport
  • Video
  • Speed
  • Antiyoutuber
  • jít naiDNES.cz

    Po návratu na závodní tratě se značka Vanwall chystá i na běžné silnice

    Vanwall Vandervell S | foto: Vanwall

    Značku Vanwall v roce 1951 založil britský průmyslník Tony Vandervell, dnes je v rukou bývalého šéfa týmu F1 Colina Kollese a uvádí svůj první sériový model současnosti.

    Pro Vanwall je uvedení nového vozu pro běžné silnice začátek nové kapitoly v její historii a začínají hned dvěma verzemi sportovně střiženého elektromobilu. Navzdory tomu, že se Vanwall vrací na závodní tratě do vytrvalostních závodů s vozem postaveným podle regulí pro kategorii Hypercars, sériové auto není žádný supersport. Alespoň ne na první pohled.

    Vanwall Vandervell S

    Vandervell S je čtyřdveřový hatschback, který zaujme ostrými hranami karoserie a „nafouklými“ blatníky ve stylu BMW M3 E30 nebo Lancia Delta HF Integrale. Sportovní vizáž podtrhuje celá řada detailů karoserie z karbonu, především pak přední splitter, nástavce prahů a zadní spoiler, který vlastně tvoří jakýsi deflektor kolem celého okna pátých dveří. Patřičně působí i 22“ kola se sedmi subtilními paprsky.

    Uvnitř byla podle vyjádření tiskové zprávy věnována velká pozornost především pozici řidiče za volantem a ergonomii kokpitu, přičemž svým pojetím má interiér, a především místo řidiče odkazovat na svět motorsportu. Škoda, že k dispozici není ani jeden obrázek interiéru. Přesto nebylo prý rezignováno na komfort, vysoce kvalitní materiály jako je kůže nebo pohledový karbon. Podobně jako u celého vozu byl i v interiéru brán zřetel na co nejnižší hmotnost, i když hmotnost vozu tisková zpráva nezmiňuje a ani celkové rozměry vozu.

    Vanwall Vandervell S

    K pohonu slouží blíže nespecifikované elektromotory, a protože obě představené verze mají pohon všech kol, dá se odhadovat, že na každé nápravě je jeden elektromotor. V případě provedení Vandervel S má celkový výkon hodnotu 320 koní, což stačí na akceleraci 0-100 km/h za 4,9 sekundy a maximální rychlost zřejmě omezenou na 185 km/h. Verze Vandervell S Plus, které bude vyrobeno jen 500 exemplářů, má výkon 580 koní, „stovku“ zvládne za 3,4 sekundy a jede maximálně 265 km/h. Kombinovaný dojezd na jedno nabití je u Vandervellu S 450 km, u Vandervellu S Plus zhruba 420 km. Základní cena vozu byla stanovena na 128 000 eur bez daně, což je dle aktuálního kurzu zhruba 3,6 milionu korun. Dodávky aut zákazníkům budou zahájeny na podzim.

    Fotogalerie

    Vybrali jsme pro vás

    Finsko není mistr světa ve vzdělání. Naopak. Mýtus, který trval 20 let, padá

    Premium Ještě nedávno se do Finska jezdilo jako na safari, aby jiné země okoukaly tajemství tamního školství, nejlepšího na...

    Revma vzniká v plicích. Nyní došlo ke zlomu v léčbě, říká profesor Vencovský

    Premium Bolest, ztuhlost, otoky a deformace kloubů, především na rukou. Tak si většina lidí představuje revmatoidní artritidu,...

    V Česku neměl šanci, v cizině metastázy zmizely. Léčbu hradí pojišťovna

    Premium Na rakovinu prostaty umírá v Česku asi 1 500 mužů ročně. Když vyčerpají všechny metody léčby, nezbývá jim než čekat na...

    Komentáře

    Mohlo by vás zajímat

    Vezmeme vás na titulní stranu
    Pondělí 27. března 2023, svátek má Dita
    • schránka
    • Přihlásit Můj účet
    EXPRES

  • Zprávy
  • Celebrity
  • Jen pro muže
  • Sport
  • Video
  • Podcasty
  • Antiyoutuber
  • jít naiDNES.cz