Úterý 16. dubna 2024, svátek má Irena

  • Zprávy
  • Celebrity
  • Jen pro muže
  • Sport
  • Video
  • Speed
  • Antiyoutuber
  • jít naiDNES.cz

    Po návratu na závodní tratě se značka Vanwall chystá i na běžné silnice

    Vanwall Vandervell S | foto: Vanwall

    Značku Vanwall v roce 1951 založil britský průmyslník Tony Vandervell, dnes je v rukou bývalého šéfa týmu F1 Colina Kollese a uvádí svůj první sériový model současnosti.

    Pro Vanwall je uvedení nového vozu pro běžné silnice začátek nové kapitoly v její historii a začínají hned dvěma verzemi sportovně střiženého elektromobilu. Navzdory tomu, že se Vanwall vrací na závodní tratě do vytrvalostních závodů s vozem postaveným podle regulí pro kategorii Hypercars, sériové auto není žádný supersport. Alespoň ne na první pohled.

    Vanwall Vandervell S

    Vandervell S je čtyřdveřový hatschback, který zaujme ostrými hranami karoserie a „nafouklými“ blatníky ve stylu BMW M3 E30 nebo Lancia Delta HF Integrale. Sportovní vizáž podtrhuje celá řada detailů karoserie z karbonu, především pak přední splitter, nástavce prahů a zadní spoiler, který vlastně tvoří jakýsi deflektor kolem celého okna pátých dveří. Patřičně působí i 22“ kola se sedmi subtilními paprsky.

    Uvnitř byla podle vyjádření tiskové zprávy věnována velká pozornost především pozici řidiče za volantem a ergonomii kokpitu, přičemž svým pojetím má interiér, a především místo řidiče odkazovat na svět motorsportu. Škoda, že k dispozici není ani jeden obrázek interiéru. Přesto nebylo prý rezignováno na komfort, vysoce kvalitní materiály jako je kůže nebo pohledový karbon. Podobně jako u celého vozu byl i v interiéru brán zřetel na co nejnižší hmotnost, i když hmotnost vozu tisková zpráva nezmiňuje a ani celkové rozměry vozu.

    Vanwall Vandervell S

    K pohonu slouží blíže nespecifikované elektromotory, a protože obě představené verze mají pohon všech kol, dá se odhadovat, že na každé nápravě je jeden elektromotor. V případě provedení Vandervel S má celkový výkon hodnotu 320 koní, což stačí na akceleraci 0-100 km/h za 4,9 sekundy a maximální rychlost zřejmě omezenou na 185 km/h. Verze Vandervell S Plus, které bude vyrobeno jen 500 exemplářů, má výkon 580 koní, „stovku“ zvládne za 3,4 sekundy a jede maximálně 265 km/h. Kombinovaný dojezd na jedno nabití je u Vandervellu S 450 km, u Vandervellu S Plus zhruba 420 km. Základní cena vozu byla stanovena na 128 000 eur bez daně, což je dle aktuálního kurzu zhruba 3,6 milionu korun. Dodávky aut zákazníkům budou zahájeny na podzim.

    Fotogalerie

    Ohodnoťte článek
    Hlasování skončilo

    Čtenáři hlasovali do 15:31 sobota 27. května 2023. Anketa je uzavřena.

    • Super
      18
    • Trapas
      12
    • Tvl
      8
    • Haha
      7
    • Cože
      6
    • Sladký
      6