Středa 25. května 2022, svátek má Viola
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
EXPRES

  • Zprávy
  • Celebrity
  • Jen pro muže
  • Sport
  • Video
  • Speed
  • jít naiDNES.cz

    Špičkové parametry, nízká hmotnost, ale technika obestřená tajemstvím

    Tushek TS 900 Apex | foto: Tushek

    Slovinský hybridní supersport má 1350 koní a je lehčí než kdejaké Lamborghini.

    Problém elektrických aut byla vždycky enormně vysoká hmotnost akumulátorů a u hybridů pak hmotnost celého systému pohonu. Už například Walter Röhrl říkal, že Porsche 918 Spyder by sice nemělo bez toho hybridního systému tak špičkové parametry, ale celkově by bylo stejně rychlejší a hlavně obratnější. Jinak řečeno by bylo lepší. 

    S problémem vysoké hmotnosti elektrických aut se chce vypořádat slovinský konstruktér Aljoša Tušek, který už před časem představil svou vizi elektrického supersportu a nyní přichází s limitovanou edicí nazvanou Tushek TS 900 Apex. Po letech příprav a ladění je tenhle supersport, který byl ve fázi vývoje snad deset let, v prodeji. Vyrobeno bude jen 36 exemplářů, 12 kusů připadá na speciální okruhovou verzi. A každý přijde odhadem na 40 milionů korun bez příslušných daní.

    Tushek TS 900 Apex

    K pohonu slouží spalovací motor blíže nespecifikovaných parametrů, ale podle všeho jde o stejný kompresorem přeplňovaný osmiválec o objemu 4,2 litru, který byl použitý v experimentálních prototypech dříve. Výrobce nespecifikuje, jak jeho patentovaný elektrický přenos výkonu funguje a jestli se jedná o elektromobil se zážehovým generátorem, či spalovací motor pohání kola spolu se dvěma elektromotory. Víme jen to, že nyní je kombinovaný výkon 1351 koní, točivý moment 1680 Nm a že auto na váze ukáže jen 1343 kg. 

    Model TS900 Apex má pohon všech kol a z 0 na 100 km/h zrychlí už za 2,3 sekundy, „dvoustovkou“ jede po 7,4 sekundy a 300 km/h překoná už za 17,2 sekundy. Nejvyšší rychlost je 380 km/h. Je zvláštní, že i přes velmi zajímavé a přímo rekordní parametry výrobce podrobněji nespecifikuje, jak celý systém přenosu výkonu funguje. Je tedy otázkou, jestli se opět nejedná o jedno z těch šokujících malosériových aut, která sice vypadají úchvatně na papíře a najdou si pár odvážných bohatých sběratelů, ale v reálném provozu nebudou schopné dostát slibovaných parametrů.

    Fotogalerie

    O čem sní tvůj e-mail?

    Šéfredaktor pro tebe každý čtvrtek vybere ty největší pecky a kauzy, které ti nesmí uniknout

    V předdůchodu si odpočinu a pak se uvidí. Možnost, o které se moc neví

    Premium Má do penze pět let a je v předdůchodu na tři roky. Na víc totiž nemá naspořeno. Že to nejde? Ale ano. Legislativa to...

    Mami, ty se uzdravíš! Jana Vránová o synově cestě do NHL i boji s rakovinou

    Premium Před sedmi lety si prožila peklo. Bojovala s rakovinou lymfatických uzlin a nevěděla, jak to synovi, hrajícímu tehdy...

    Půst, občas večeře, čtyři kávy denně. Jak jíst podle výživového poradce Havlíčka

    Premium Strava ovlivňuje nejen naši váhu či kondici, ale i náladu a zdravotní stav. Ostatně až dvě třetiny všech nemocí mají...

    Komentáře

    Mohlo by vás zajímat

    Vezmeme vás na titulní stranu
    Středa 25. května 2022, svátek má Viola
    • schránka
    • Přihlásit Můj účet
    EXPRES

  • Zprávy
  • Celebrity
  • Jen pro muže
  • Sport
  • Video
  • Speed
  • jít naiDNES.cz