Pondělí 15. srpna 2022, svátek má Hana
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
EXPRES

  • Zprávy
  • Celebrity
  • Jen pro muže
  • Sport
  • Video
  • Speed
  • Antiyoutuber
  • jít naiDNES.cz

    Elektrický Triumph potrápí i čtyřválcové „litry“

    Triumph TE-1 | foto: Triumph

    Elektrický Triumph, na jehož vývoji se podílel Williams, překonal očekávání a může zamířit do výroby.

    Projekt elektrické motorky, jejíž vývoj podporuje britská vláda (takže si ho platí britští daňoví poplatníci), je prakticky hotový. Finální dynamické testy elektrického Triumphu TE-1, na jehož vývoji se podílela také technologická divize Williams Advanced Engineering (ano, ten Williams, který znáte i z F1 a který pracoval v minulosti třeba na hybridních systémech pro závodní Porsche), překonaly očekávání.

    Hmotnost motorky se podařilo udržet na hranici 220 kg, což je o poznání méně než u konkurenčních elektrických motocyklů a vlastně je to srovnatelné s hmotností klasické motorky s motorem o objemu 1000 cm3, plnou nádrží a provozními náplněmi. Právě vysoká hmotnost některých elektrických motorek byl zásadní problém, který omezoval jejich schopnosti a jezdci si je moc neoblíbili. U nějakého cruiseru je hmotnost okolo 300 kg akceptovatelná, ale sportovní motorka tak těžká být prostě nemůže. 

    Triumph TE-1

    Triumph TE-1 má rovněž velmi slušný výkon, elektromotor nabízí 177 koní, což je opět hodnota srovnatelná s litrovými superbiky. Z 0 na 100 km/h akceleruje za 3,6 sekundy a na 160 km/h za 6,2 sekundy. Maximální rychlost výrobce neudává a asi je stále v řešení jaký finální převod Triumph nakonec zvolí. U silničních „streetfighterů“, kam svou koncepcí a designem tenhle elektrický Triumph spadá, šlo vždycky spíše o akceleraci než maximální rychlost, takže Triumph TE-1 pravděpodobně dostane kratší převod, který vymění „maximálku“ za pružnost a zrychlení. 

    Cílem bylo vyvinout i elektrický systém a baterii se schopností rychlonabíjení, vybitou baterii prý bude možné na 80 % kapacity při použití rychlonabíječky nabít za asi dvacet minut. Tím by byl potenciál motorky samozřejmě vyšší, ale je otázka, jestli dojezd jen asi 160 km bude jezdcům stačit. Na elektrické motorky je to sice dost, většina současných strojů má problém se dostat přes 130 km, ale i tak to asi bude na celodenní výlety dost omezující. Nabíjecí infrastruktura v oblíbených motorkářských destinacích totiž k dispozici ještě moc není.

    Fotogalerie

    O čem sní tvůj e-mail?

    Šéfredaktor pro tebe každý čtvrtek vybere ty největší pecky a kauzy, které ti nesmí uniknout

    Neklidné nohy či noční děs. Poruchy spánku předcházejí nemocem, říká neurolog

    Premium Říká se, že dobrý spánek je sladší než med. Což naznačuje jeho hlavní funkci: nechat tělo odpočinout. A působí i coby...

    Oktagon bez Rusů, zájem o ostrovy i kdo s kým o titul. Co chystá Novotný

    Premium Letní turnaj na pražské Štvanici zaujal i uznávané zámořské experty, kteří se jinak výhradně věnují nejlepší soutěži...

    Dnes se bavím líp i bez drog a alkoholu, říká terapeut a bývalý narkoman

    Premium Jeho příběh je drsný, ale má happy end. Čtrnáctileté balancování na hraně s pervitinem, závislost, lži, prostitutky,...

    Komentáře

    Mohlo by vás zajímat

    Vezmeme vás na titulní stranu
    Pondělí 15. srpna 2022, svátek má Hana
    • schránka
    • Přihlásit Můj účet
    EXPRES

  • Zprávy
  • Celebrity
  • Jen pro muže
  • Sport
  • Video
  • Speed
  • Antiyoutuber
  • jít naiDNES.cz