Úterý 30. dubna 2024, svátek má Blahoslav

  • Zprávy
  • Celebrity
  • Jen pro muže
  • Sport
  • Video
  • Speed
  • Antiyoutuber
  • jít naiDNES.cz

    Theon Design na zakázku přestavěl 911 Targa a stojí to za to!

    Theon Design GBR003 | foto: Theon Design

    Vzduchem chlazený šestiválcový boxer, pečlivě zrenovovaná základní konstrukce auta vyztužená karbonovými prvky, karoserie z uhlíkového kompozitu a vylepšený podvozek i brzdy. Zdá se, že zákazník dobře věděl, co chce.

    Přestavby starších generací Porsche 911 jsou už léta v kurzu, podívejte se na společnost Singer. Přestavbami se zabývá i britská společnost Theot Design a její práce vynikají naprostou precizností. Vůbec poprvé si však vazala do parády karosářskou verzi Targa generace 964, kterou chtěl zákazník přestavět k obrazu svému. Vzniklo tak auto pojmenované Theon Design GBR003.

    Stejně jako každá zakázková stavba od Theon Designu má i GBR003 celokarbonovou karoserií, šestistupňovou přímo řazenou převodovku a čtyřlitrový atmosférický boxer, které jsou výsledkem vývoje britské společnosti. Targa lakovaná v modrém odstínu Pastel a s interiérem čalouněném kůží v barvě lékořice je dokonalou realizací klientovy fantazie o Porsche 911. Kombinuje ručně vyráběné luxusní prvky s nejmodernějšími technologiemi a výrobními postupy.

    Theon Design GBR003

    Projekt GBR003 byl realizován s typickou obsedantní pozorností k detailům a laserovou inženýrskou přísností, což vedlo k vytvoření vozu, který přináší vzrušení z jízdy s otevřenou střechou bez jakýchkoli dynamických kompromisů. Pro vylepení jízdních vlastností vyvinul Theon systém na míru vyrobených zpevňujících „trubek“ z uhlíkových vláken, které jsou přilepeny k podlaze podvozku, což výrazně zvyšuje torzní tuhost a zároveň snižuje přidanou hmotnost na naprosté minimum.

    Karoserie je kompletně vyrobena z karbonu kromě dveří, které zůstaly ocelové kvůli ochraně proti bočnímu nárazu. Každý panel karoserie byl digitalizován a vymodelován v 3D konstrukčním softwaru, aby bylo zajištěno dokonalé lícování. Díky karbonovým panelům a použití karbonových výztuh váží GBR003 pouhých 1228 kg, což je jen o 60 kg více než ekvivalentní kupé od Theonu.

    Theon Design GBR003

    Nastavitelný systém tlumičů byl pro Targu pečlivě kalibrován v průběhu nesčetných testovacích kilometrů, což zaručuje jeho výkon v širokém spektru podmínek. Tato technologie povyšuje zážitek z jízdy s otevřenou střechou na novou úroveň s výjimečnou ovladatelností. GBR003 umí plynule přejít z role dlouhonohého cestovního vozu při cestování z bodu A do bodu B do polohy mimořádně přesného vozu, když přijde čas zaútočit na horský průsmyk.

    Vzduchem chlazené srdce – čtyřlitrový šestiválcový boxer – je osazen nezávislými škrticími klapkami a otevřeným výfukem s dramatickým zvukem. Dosahuje výkonu 403 koní při 7100 min-1, čímž překonává posvátnou hranici 100 koní na litr. V kombinaci s nízkou hmotností má GBR003 vždy dostatek výkonu a s lehkostí se řítí k horizontu bez ohledu na otáčky motoru nebo převodový stupeň. Ve vyšších otáčkách se projeví divočejší stránka charakteru motoru, kdy táhne s naprostou dravostí až k omezovači a celou dobu výkon graduje. To je doprovázeno ohromujícím vytím plochého šestiválce, které si se staženou střechou patřičně vychutnáte.

    Theon Design GBR003

    Díky lehkému jednohmotovému setrvačníku má GBR003 téměř synaptickou odezvu na plyn, zatímco se šestistupňovou přímo řazenou převodovku postavenou podle specifikace 993 RS je radost řadit. Pečlivě nastavené pedály vybízejí k tomu, abyste při podřazování řadili s meziplyny už jen proto, abyste slyšeli zpěv plochého šestiválce. Díky poměru výkonu a hmotnosti 328 koní na tunu – stejnému jako u 911 GT3 (991) – jsou zapotřebí pořádné brzdy, v tomto případě původem v 911 RS (993).

    Cena 911 Targa od Theon Design začíná na 415 000 liber (lehce přes 12 milionů korun), přičemž každý vůz je zcela unikátní spoluprací se zákazníkem a jeho výroba trvá 18 měsíců. V ceně není zahrnutý dárcovský vůz, doprava a místní poplatky.

    Fotogalerie