Reminiscence na dakarský speciál Porsche láká na exkluzivitu. Levná ale není...

Terénní 911 vzpomíná na auto, které v roce 1984 vyhrálo Rallye Paříž-Dakar. Bude jich vyrobeno pouze 2500 exemplářů.

Legendární terénní 911 v barvách Rothmans už jsme snad viděli všichni. Je to auto, které v roce 1984 vyhrálo Rallye Paříž–Dakar a které sloužilo jako testovací platforma pohonu všech kol, jenž byl pak později představen ve zcela nové generaci Porsche 911 s kódovým označením 964.

Design nové terénní 911 silně připomíná závodní originál, s tím rozdílem, že místo nápisu Rothmans je na boku v podobném fontu vyvedený nápis Roughroads. Porsche 911 Dakar dostalo nově navržený kompozitový zadní spoiler a chybět nemohou ani rozšířené oplastované lemy blatníků, prahy a ochrana nárazníků, podvozku a motoru. Hlavní rozlišující znak je samozřejmě světlá výška podvozku, proti standardní verzi zvětšená o 50 mm.

Porsche 911 Dakar

Auto disponuje i systémem dodatečného zvednutí podvozku o dalších 30 mm, pak má tato 911 dokonce prý lepší nájezdové a přechodové úhly než mnohá SUV. Systém přizvednutí je integrální součástí podvozku a jeho ladění a lze s ním jezdit rychlostí až 170 km/h. Pak je vůz zase samočinně snížen na původní nastavení.

Porsche 911 Dakar samozřejmě nechybí ani terénní pneumatiky, je vybaveno plášti Pirelli Scorpion All Terrain Plus se zesílenými bočnicemi o rozměrech 245/45 ZR 19 vpředu a 295/40 ZR 20 vzadu. V nabídce ovšem budou i sady konvenčních silničních pneumatik pro léto, zimu či celoroční pláště.

Porsche 911 Dakar

O pohon Porsche 911 Dakar se stará plochý šestiválec o objemu 3,0 litru, výkonu 480 koní a točivém momentu 570 Nm. Z klidu na 100 km/h zrychlí za 3,4 sekundy a nejvyšší rychlost je kvůli terénním pneumatikám omezena na 240 km/h. V základní výbavě je upravená osmistupňová převodovka PDK a samozřejmě pohon všech kol. Vůz má ale i natáčení zadní nápravy a aktivní stabilizátory PDCC.

Zaměření auta doprovází dva nové jízdní režimy Rally (ten podle Porsche preferuje více zadní nápravu a dovoluje efektní jízdu kontrolovanými drifty) a Offroad s vlastní charakteristikou motoru, převodovky, podvozku a pohonu všech kol. Nově byl navržen rovněž systém launch control, který dovoluje maximální zrychlení na nerovném povrchu s až 20% prokluzem kol. Veškerá terénní výbava stojí za zvýšením hmotnosti o 10 kg ve srovnání s 911 Carrera 4 GTS, takže na váze 911 Dakar ukáže 1605 kg.

Porsche 911 Dakar

V příplatcích či dodatečné výbavě je pak nově navržený střešní nosič s integrovanými světlomety a nosností 42 kg, odolnější tažná oka či zesílené prvky ochrany podvozku a karoserie. Můžete mít i bezpečnostní rám, šestibodové pásy a objemný hasicí přístroj. Uvnitř ale zůstává auto prakticky shodné se sériovými verzemi.

Jsou v něm jen anatomické skořepinové sedačky, ovšem bez nápisů 911 Dakar byste vnitřek od běžné 911 asi nerozeznali. Porsche vyrobí jen 2500 kusů této zajímavé verze a levná rozhodně nebude. V Německu byla cena stanovena na 222 020 eur, což je zhruba 5,5 milionu korun.

Fotogalerie

Hodnocení článku

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 12:00 pondělí 10. dubna 2023. Anketa je uzavřena.

  • 18
  • 14
  • 5
  • 5
  • 5
  • 5