Největší SUV od BMW ukazuje nový směr designu. Co je ještě nové?

Modernizace velkého SUV přináší změny v designu a rozšířené funkce. Všechny motory mají už hybridní asistenci.

Velké SUV BMW X7 prošlo modernizací, která přináší především pozměněnou příď s novými světlomety. Nyní jsou nahoře jen tenké diody denního svícení a hlavní světlomety jsou v samostatných modulech níže. Hodnocení designu, a zde se vůbec jedná o zlepšení, necháme na vašem posouzení.

Modernizovaná X7 jezdí standardně na „dvacítkách“, ale lze mít až 23“ kola. Změny na podvozku jsou minimální, ale podle zvyklostí příplatkový M Performance paket dostal trochu jiné uložení náprav, úpravy podvozku a řízení. Otázkou ovšem je, zda obří SUV s hmotností skoro 2,5 tuny nějaký sportovní paket potřebuje.

BMW X7 M60i

V nabídce jsou prozatím tři motorizace a všechny mají již hybridní asistenci pomocí kompaktního elektromotoru s parametry 12 koní a 200 Nm. Primárně tohle auto ale pořád jezdí na fosilní paliva. Vrcholná verze X7 M60i s osmiválcem o objemu 4,4 litru (je převzatý z BMW M5 a M8) nabídne 530 koní a 750 Nm a elektromotor plní jen asistenční roli a výkon nijak nezvyšuje. Z 0 na 100 km/h s ním X7 zrychlí za 4,7 sekundy a rozjede se na 250 km/h. Udávaná spotřeba 12,2 – 13,3 l/100 km asi potenciální kupce moc zajímat nebude.

Pod tímto osmiválcem je ještě zážehový třílitrový šestiválec v X7 xDrive40i, který spolu s elektromotorem dává dohromady 380 koní a 540 Nm. X7 s ním zrychlí na 100 km/h za 5,8 sekundy a pojede rovněž 250 km/h. Nabízen bude i diesel X7 xDrive40d, což je šestiválec o objemu 3,0 litru, který spolu s elektromotorem generuje 352 koní a 720 Nm. Akcelerace na 100 km/h s ním trvá 6,1 sekundy a „maximálka“ činí 243 km/h. Je možné, že později dorazí ještě nějaké další motorizace, například plug-in hybrid či silnější diesel.

BMW X7 M60i

Standardem pro všechny X7 je pohon všech kol s preferencí zadní nápravy a osmistupňový automat. Z dalších věcí lze zmínit vylepšený infotainment a nové displeje či rozšířené funkce jízdních asistentů a zase o trochu schopnější podporu částečně autonomní jízdy, kterou BMW neustále zdokonaluje. Současné modely už umí třeba v koloně jezdit zcela bez zásahů řidiče, ale legislativa ve většině států zatím neumožňuje plné otevření všech funkcí. X7 také prakticky sama zaparkuje do podélného či kolmého stání.

BMW X7 M60i

Základní výbava se bude lišit podle cílového trhu, ale třeba i v Evropě bude mít X7 standardně přední vyhřívané kožené sedačky. Omlazené BMW X7 by mělo na trh dorazit v létě.

Fotogalerie

Hodnocení článku

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 18:48 pátek 19. srpna 2022. Anketa je uzavřena.

  • 13
  • 10
  • 6
  • 4
  • 2
  • 2