Reinkarnace slavné Imprezy 22B nabírá jasné obrysy. Levná ovšem nebude!

Na první pohled ho od originálu 22B rozezná jen znalec, ale tahle šílenost stojí půl milionu. Liber.

Subaru Impreza 22B je s počtem pouhých 424 vyrobených kusů (400 pro japonský trh, 16 pro Velkou Británii, 5 pro Austrálii a 3 prototypy) ikona a sběratelská záležitost samo o sobě. Britský specialista Prodrive nyní přichystal vlastní moderní vizi klasického Subaru.

To, co dělá Singer se staršími Porsche 911, to teď udělal Prodrive s touhle klasickou Imprezou. Zachoval původní design a některé detaily, ale auto je od základu nové. Například „nafouknutá“ rozšířená karoserie je celá z karbonu. Jediné, co je přejato z původního auta, je šasi. Ostatně, i Prodrive každé z 25 aut postaví na původním šasi originální Imprezy, takže nedojde k navýšení počtu vyrobených kusů. 

Prodrive P25

Karbonová dieta přinese hmotnost necelých 1200 kg, plochý čtyřválec s přeplňováním nabídne více než 400 koní a 600 Nm. Převodovka je šestistupňová sekvenční s ovládáním na volantu a schopností řadit za 80 milisekund, motoru nechybí systém proti prodlevě turbodmychadla a funkce launch-control s automatickým řazením prvních tří „kvaltů“ bez nutnosti zásahu řidiče. Z nuly na 100 km/h má Prodrive P25 zrychlit za 3,5 sekundy. 

Pohonná jednotka vychází ze současného bloku Subaru o objemu 2,5 litru, tým inženýrů Prodrivu ovšem motor upravil. Nové jsou vložky válců, písty, ojnice a rozvody s jiným časováním ventilů. Turbodmychadlo pochází od firmy Garrett, auto má větší chladič stlačeného vzduchu a nechybí ani titanový závodní výfuk Akrapovič. P25 má pochopitelně pohon všech kol s nastavitelným aktivním středovým diferenciálem a samosvornými diferenciály vpředu a vzadu.

Prodrive P25

Podvozek má nastavitelné tlumiče Bilstein včetně možnosti upravit si odklony kol, jiná je rovněž geometrie, což si vyžádal rozchod kol zvětšený na 1770 mm. Stabilizátory jsou uzpůsobeny použití na asfaltu, čemuž ostatně odpovídají i 19” kola s nízkoprofilovými pneumatikami 235/35 R 19 Bridgestone Potenza. Pružiny a stabilizátory lze ale nahradit jinými, pokud to bude majitel potřebovat. Brzdy pocházejí od AP Racingu a vpředu jsou kotouče s průměrem 380 mm svírány šestipístkovými třmeny, vzadu pak kotouče o průměru 350 mm čtyřpístkovými brzdiči. 

Před řidičem je závodní multifunkční displej, k dispozici má klasickou hydraulickou rallye ruční brzdu. Připlatit si může za odlehčená závodní sedadla a bezpečnostní rám. Základní cena přestavby bez daně vychází na 460 000 liber. To je skoro 13,5 milionu korun. Na některých autech se už pracuje a první mají dorazit k zákazníkům do konce tohoto roku.

Fotogalerie

Hodnocení článku

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 12:00 pondělí 14. listopadu 2022. Anketa je uzavřena.

  • 14
  • 11
  • 4
  • 3
  • 3
  • 2