Pondělí 15. srpna 2022, svátek má Hana
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
EXPRES

  • Zprávy
  • Celebrity
  • Jen pro muže
  • Sport
  • Video
  • Speed
  • Antiyoutuber
  • jít naiDNES.cz

    Reinkarnace slavné Imprezy 22B nabírá jasné obrysy. Levná ovšem nebude!

    Prodrive P25 | foto: Prodrive

    Na první pohled ho od originálu 22B rozezná jen znalec, ale tahle šílenost stojí půl milionu. Liber.

    Subaru Impreza 22B je s počtem pouhých 424 vyrobených kusů (400 pro japonský trh, 16 pro Velkou Británii, 5 pro Austrálii a 3 prototypy) ikona a sběratelská záležitost samo o sobě. Britský specialista Prodrive nyní přichystal vlastní moderní vizi klasického Subaru.

    To, co dělá Singer se staršími Porsche 911, to teď udělal Prodrive s touhle klasickou Imprezou. Zachoval původní design a některé detaily, ale auto je od základu nové. Například „nafouknutá“ rozšířená karoserie je celá z karbonu. Jediné, co je přejato z původního auta, je šasi. Ostatně, i Prodrive každé z 25 aut postaví na původním šasi originální Imprezy, takže nedojde k navýšení počtu vyrobených kusů. 

    Prodrive P25

    Karbonová dieta přinese hmotnost necelých 1200 kg, plochý čtyřválec s přeplňováním nabídne více než 400 koní a 600 Nm. Převodovka je šestistupňová sekvenční s ovládáním na volantu a schopností řadit za 80 milisekund, motoru nechybí systém proti prodlevě turbodmychadla a funkce launch-control s automatickým řazením prvních tří „kvaltů“ bez nutnosti zásahu řidiče. Z nuly na 100 km/h má Prodrive P25 zrychlit za 3,5 sekundy. 

    Pohonná jednotka vychází ze současného bloku Subaru o objemu 2,5 litru, tým inženýrů Prodrivu ovšem motor upravil. Nové jsou vložky válců, písty, ojnice a rozvody s jiným časováním ventilů. Turbodmychadlo pochází od firmy Garrett, auto má větší chladič stlačeného vzduchu a nechybí ani titanový závodní výfuk Akrapovič. P25 má pochopitelně pohon všech kol s nastavitelným aktivním středovým diferenciálem a samosvornými diferenciály vpředu a vzadu.

    Prodrive P25

    Podvozek má nastavitelné tlumiče Bilstein včetně možnosti upravit si odklony kol, jiná je rovněž geometrie, což si vyžádal rozchod kol zvětšený na 1770 mm. Stabilizátory jsou uzpůsobeny použití na asfaltu, čemuž ostatně odpovídají i 19” kola s nízkoprofilovými pneumatikami 235/35 R 19 Bridgestone Potenza. Pružiny a stabilizátory lze ale nahradit jinými, pokud to bude majitel potřebovat. Brzdy pocházejí od AP Racingu a vpředu jsou kotouče s průměrem 380 mm svírány šestipístkovými třmeny, vzadu pak kotouče o průměru 350 mm čtyřpístkovými brzdiči. 

    Před řidičem je závodní multifunkční displej, k dispozici má klasickou hydraulickou rallye ruční brzdu. Připlatit si může za odlehčená závodní sedadla a bezpečnostní rám. Základní cena přestavby bez daně vychází na 460 000 liber. To je skoro 13,5 milionu korun. Na některých autech se už pracuje a první mají dorazit k zákazníkům do konce tohoto roku.

    Fotogalerie

    O čem sní tvůj e-mail?

    Šéfredaktor pro tebe každý čtvrtek vybere ty největší pecky a kauzy, které ti nesmí uniknout

    Neklidné nohy či noční děs. Poruchy spánku předcházejí nemocem, říká neurolog

    Premium Říká se, že dobrý spánek je sladší než med. Což naznačuje jeho hlavní funkci: nechat tělo odpočinout. A působí i coby...

    Oktagon bez Rusů, zájem o ostrovy i kdo s kým o titul. Co chystá Novotný

    Premium Letní turnaj na pražské Štvanici zaujal i uznávané zámořské experty, kteří se jinak výhradně věnují nejlepší soutěži...

    Dnes se bavím líp i bez drog a alkoholu, říká terapeut a bývalý narkoman

    Premium Jeho příběh je drsný, ale má happy end. Čtrnáctileté balancování na hraně s pervitinem, závislost, lži, prostitutky,...

    Komentáře

    Mohlo by vás zajímat

    Vezmeme vás na titulní stranu
    Pondělí 15. srpna 2022, svátek má Hana
    • schránka
    • Přihlásit Můj účet
    EXPRES

  • Zprávy
  • Celebrity
  • Jen pro muže
  • Sport
  • Video
  • Speed
  • Antiyoutuber
  • jít naiDNES.cz