Čtvrtek 18. dubna 2024, svátek má Valérie

  • Zprávy
  • Celebrity
  • Jen pro muže
  • Sport
  • Video
  • Speed
  • Antiyoutuber
  • jít naiDNES.cz

    Testovali jsme Škodu Enyaq Coupé i Toskánsko: Zamilovali jsme si obojí!

    Nestává se příliš často, že si něco představíte a vysníte a realita ještě předčí vaše očekávání. Vyšlo to v případě nové Škody Enyaq Coupé RS iV, stejně tak bodovalo místo, kde jsme elektrovůz na vlastní kůži vyzkoušeli. Okolí Grosseta a Toskánsko vůbec jsme si oblíbili stejně rychle jako sportovně vyladěného sourozence Škody Enyaq.

    Zvlněná krajina osázená olivovníky a vinicemi, které tu a tam střídají zoraná políčka a šťavnatě zelené louky, na nichž se pasou ovce. Klikaté okresky, které si v ničem nezadají s těmi našimi, a starobylá kamenná města, tak charakteristická pro tento kout Apeninského poloostrova.

    Automobilka Škoda naplánovala testovací jízdy Škody Enyaq Coupé RS iV v okolí malebného Grosseta. Místní silnice i městečka s křivolakými a nepříliš širokými ulicemi se pro robustní vůz mohly na začátku zdát poněkud tvrdým oříškem. Aby tohle RS nikdo v budoucnu nepřehlédl, prezentovala ho primárně v křiklavě zelené barvě s názvem Mamba Green. Nejdražší a nejsilnější škodovce ale sluší i další barvy!

    Škoda Enyaq Coupé je auto, které na silnici nepřehlédnete. Robustnímu vozu ale sportovní duch rozhodně nechybí, zvláště pak ve verzi RS.

    Komu klasický Enyaq připadal až moc „krabicoidní“ a vzhledově těžkopádný, musí při pohledu na jeho mrštnějšího bratra zaplesat. Škoda udělala z usedlého modelu svižného fešáka, který nezkazí žádnou legraci, snad jen tu vyloženě závodní. 

    Stačí zapnout sportovní režim a nechat se nést. V zatáčkách působí Coupé o dost sebejistěji než jeho starší sourozenec, v ostrých zatáčkách můžete klidně upustit páru, Enyaq Coupé RS iV drží stopu a nepustí ji. Těžká baterie zaručí nízké těžiště, takže o stabilitu se bát opravdu nemusíte. Stejně jako běžný Enyaq i model RS vyniká podvozkem. 

    Pokud hledáte kombinaci pružnosti, výkonu a pohodlí,  elektrický Enyaq iV vás rozhodně nezklame. Silniční nerovnosti žehlí jako mávnutím kouzelného proutku. I přes to, že jde o verzi RS a podvozek je tvrdší, v kabině vozu to neucítíte, a dokonce ani prarodiče, které povezete na zadních sedadlech. Ideální vůz nejen na italské, ale i české okresky a klikatice.  

    Kromě sportovního ducha vůz nabídne i komfort a prostor, na který si milovníci škodovek už tak nějak zvykli. Kufr pojme slušných 570 litrů, lebedit si pak budou i cestující na zadních sedadlech. A to i přes zkosenou záď, ani vyšší jedinci nebudou po cestě úpět a toužebně vyhlížet cíl.

    Nadchla nás skleněná střecha, která je mimochodem největší, kterou kdy Škodovka v sériové výrobě nabídla. O výhled pak není nouze, což v případě okolí Grosseta platilo dvojnásob. Zvlášť v polovině března, kdy se šťavnaté svahy zelenaly a překypovaly mnoha odstíny zelené. Přehřívání interiéru skrze střechu ale nehrozí, po celém skle je natažena speciální vrstva.

    Nová Škoda Enyaq Coupé skvěle kombinuje sportovního ducha s komfortem.

    Pod kapotou se ukrývá 299 koní, o které se stará dvojice elektromotorů s točivým momentem 460 N.m, kdy každý pohání jednu nápravu. Status nejrychlejší sériově vyráběné škodovky si Enyaq Coupé RS iV získal díky akceleraci z nuly na 100 km/h za 6,5 sekundy. Maximální rychlost je z technických důvodů omezena na 180 km/h.

    Akumulátor s kapacitou 82 kWh (z toho využitelných 77 kWh) je uložený pod podlahou a zajišťuje reálný dojezd přes 400 kilometrů, byť papírová hodnota udávaná automobilkou je 545 kilometrů. Spotřeba elektrické energie se pohybovala kolem 22 kWh/100 km. Díky nové verzi softwaru ME 3 umožňuje baterie vozu Škody Enyaq Coupé RS iV standardně rychlodobíjení s dobíjecím výkonem až 135 kW. Dobíjení baterie z 10 procent na 80 procent kapacity trvá pouhých 29 minut.

    Dojezd Škody Enyaq Coupé je 545 kilometrů.

    Sportovněji laděná novinka, která zaujme svým vzhledem, na italských silnicích obstála na jedničku. Chce se říct, že lepší lokaci ve Škodě Auto vybrat nemohli. 

    Místní sice na křiklavě zelený koráb zírali dost překvapeně, přece jen na taková auta tu nejsou zvyklí. Itálie rozhodně není baštou velkých vozů a už vůbec ne SUV, my jsme si  jejich pozornost docela užívali a byli jsme za ni rádi, Enyaq Coupé RS iV si ji určitě zaslouží. My k němu zahořeli vřelým citem, počáteční obavy se rozplynuly rychleji než ranní mlžný opar nad italskými kopci a údolími.

    Otazníky se visí nejen kolem hustoty sítě dobíjecích stanic a dalších možností dobití, v případě (nejen) Itálie i kolem preferencí řidičů. 

    Škoda Enyaq Coupé RS iV

    Ti stále dávají přednost malým vozům, ke kterým mají sklony se chovat jako k ryze spotřebnímu zboží, tedy ne moc šetrně a s citem. 

    To u auta, jehož cena začíná na 1,559 milionu korun, nechcete. Pravda, může se zdát vysoká a příliš ambiciózní, až se Enyaqem iV projedete, velmi pravděpodobně svůj názor přehodnotíte. Za hodně peněz je muziky více než dost. Škoda že k tomu nedostanete i svůj kus Toskánska. To jsme si totiž zamilovali taky.  

    Fotogalerie

    Ohodnoťte článek
    Hlasování skončilo

    Čtenáři hlasovali do 18:52 neděle 7. srpna 2022. Anketa je uzavřena.

    • Trapas
      8
    • Super
      5
    • Haha
      4
    • Sladký
      3
    • Tvl
      3
    • Cože
      2