Singer opět exceluje. Kabriolet z řady Turbo Study je prostě pecka!

Designerská studie kabrioletu 911 předznamenává chystaný speciální model z dílen Singeru.

Pokud máte doma Porsche 911 generace 964 ve verzi Cabrio a zároveň máte pár milionů na hraní, zkuste napsat kalifornské dílně Singer.

Pochybujeme, že jste o Singeru nikdy neslyšeli, ale pokud jste teprve nyní vylezli z nějaké prediluviální jeskyně, tak jen připomeneme, že Singer byl poprvé představen v roce 2009 jakožto restaurátorská dílna, ze které se postupně stal specialista na „resto-mod“ Porsche 911, tedy moderně upravených klasických Porsche. Singer si nyní dokonce nechává stavět speciální vzduchem chlazené motory přímo od britského Cosworthu.

Singer Turbo Study 964 Cabriolet

Nyní se Singer poprvé zaměřuje na přeplňování a vznikl návrh otevřeného vozu připomínajícího klasickou 911 Turbo, označovanou jako Porsche 930. Přesto bude technický základ vozu převzatý z modernější generace 964, stejně jako u ostatních upravených vozů Singer. Karoserie bude zcela nová a vyrobena z uhlíkových vláken, je širší než originální 930 a vlastně z původních 911 Cabrio přebírá jen klasický design. Jednotlivé díly by ovšem na originál od Porsche nepasovaly.

Ke klasickému Turbu samozřejmě patří „velrybí ocas“, ten v tomto případě nemá jen estetickou funkci. Pomáhá s aerodynamikou a také s chlazením motoru. Tím je upravený, plochý, vzduchem chlazený šestiválec „Mezger“ o objemu 3,8 litru, který je osazen dvěma turbodmychadly s elektricky ovládaným obtokovým ventilem. Přeplňování má vodní chladič stlačeného vzduchu a dle požadavku zákazníků lze výkon nastavit v rozmezí 450 až 510 koní. Převodovka je přímo řazená šestistupňová a poháněna jsou zadní kola.

Singer Turbo Study 964 Cabriolet

Ačkoli je studie prezentována jako použitelný vůz s podvozkem nastaveným na běžné silnice, jednotliví zákazníci asi budou chtít specifické úpravy, takže dvě naprosto shodná auta zřejmě nevzniknou. Uvnitř lze mít všechny možné moderní vymoženosti, jako jsou elektricky nastavitelné sedačky, klimatizace a indukční nabíjení telefonu. Singer všechny moderní detaily integruje tak, aby nebyl narušen tradiční design interiérů. Střecha kabrioletu pak má být ovládána elektricky. Zvýšenému výkonu motoru budou odpovídat i brzdy, Singer nabídne karbon-keramickou sadu kotoučů včetně nastavitelného ABS, nebude chybět ani kontrola trakce.

Portfolio Singeru tak nyní obsahuje už tři kategorie vozů. Řada Classic Study se věnuje atmosférickým 911, Turbo Study pak nabídne klientům přeplňování a širší možnosti úprav podvozku a pohonu. Řada Dynamics and Lightweighting Study je pak něco na způsob verzí RS od Porsche s ostrými motory Cosworth. Montáž probíhá ve Velké Británii.

Fotogalerie

Hodnocení článku

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 12:00 pondělí 26. prosince 2022. Anketa je uzavřena.

  • 21
  • 5
  • 3
  • 2
  • 2
  • 2