Zakázková přestavba luxusního automobilu věhlasné značky je vlastně absolutní vrchol, kterého lze v automobilovém světě dosáhnout. Automobilky to pochopily a snaží se movitým zákazníkům vycházet vstříc. Své individuální karosářské dovednosti tak ochotně předvádí jak například Ferrari, tak také Rolls-Royce.
Ten nyní, na individuální objednávku jednoho nejmenovaného zámožného klienta, vytvořil unikátní moderní pojetí vozu s označením Boat Tail. Odkazuje na slavný Rolls-Royce Phantom II z roku 1932, který byl na zakázku přestaven pro majitele společnosti zabývající se výrobou a exportem čaje z Afriky.
Podle fotek (a jména vozu) jste už určitě poznali, že taková karosářská úprava je inspirována designem luxusních lodí, konkrétně jachet třídy J. Ty jsou považovány za vrchol závodních lodí podle tzv. univerzálního pravidla z let 1914 až 1937 pro prestižní jachtařský závod Pohár Ameriky.
Největších rozdílů si lze všimnout v zadní části vozu, kde byl vytvořen unikátní systém přihrádek se servisem, šampaňským a dalšími praktickými drobnostmi. Nechybí ani deštník/slunečník a skládací židličky. Inu, takové „simply-clever“ řešení podle gusta Rolls-Roycu.
Poměrně rozsáhlá přestavba byla možná právě díky nové celohliníkové platformě, kterou si Rolls-Royce vyvinul sám a nevyužil základ od BMW, což by jinak logika napovídala. Ze sériového vozu tak vlastně pochází jen motor, jímž je samozřejmě dvěma turbodmychadly přeplňovaný dvanáctiválec o objemu 6,75 litru o „dostatečném výkonu“. S dárcovským Phantomem tohle auto sdílí jen motor, převodovku a nezbytné bezpečnostní prvky a systémy.
Karoserie je zcela nová, stejně tak plno dalších detailů, jež by klidně mohly být převzaty ze sériového auta. Celkem má vůz 1813 zcela nových komponentů, které na jiném Rollsu nenajdete. Nové jsou i světlomety a Rolls-Royce dokonce předělal a nově odladil audiosystém, aby v přepracovaném voze s jinými aerodynamickými vlastnostmi fungoval správně. Zajímavá je i konstrukce oddělené střechy, jejíž design připomíná plachtu (jak jinak) a nasazována je ručně Takovou mechanickou činnost je ale jistě lepší přenechat služebnictvu. Normálně je vůz bez střechy, ale Rolls-Royce myslel i na nepřízeň počasí a v případě nouze lze interiér překrýt plátnem schovaným v zavazadlovém prostoru, aby nezmokl.
Jak je zvykem, Rolls-Royce ceny takových přestaveb nezmiňuje, ale proslýchá se, že tento konkrétní Boat Tail stál okolo 20 milionů, ehm, britských liber, ne korun. Kdybyste přišli k Rolls-Roycu s dvaceti miliony korun v igelitce a chtěli zakázkovou představu, dají vám na cestu lízátko a vyhodí vás zadními dveřmi, abyste nedělali před fabrikou ostudu.
Ano, díváme se na auto, které stálo více než půl miliardy korun. Pravděpodobně se tak jedná o vůbec nejdražší nové auto světa, jehož cena převyšuje i Bugatti La Voiture Noire, které prý stálo v přepočtu okolo 330 milionů korun.
Fotogalerie |