Sobota 27. dubna 2024, svátek má Jaroslav

  • Zprávy
  • Celebrity
  • Jen pro muže
  • Sport
  • Video
  • Speed
  • Antiyoutuber
  • jít naiDNES.cz

    Renault posiluje mezi kompaktními SUV. Seznamte se s novým Australem

    Renault Austral | foto: Renault

    Jako by na světě těch SUV bylo málo… Renault Austral nahrazuje Kadjar a má už pouze elektrifikovaný pohon.

    Třída kompaktních SUV se v Evropě neuvěřitelně rozrostla a každá větší automobilka v ní má několik zástupců. Renault teď přichází s novým modelem Austral, který má sloužit jako náhrada Kadjaru.

    Designový jazyk francouzské automobilky je patrný, interiér pak sleduje moderní trend s obřími dotykovými displeji. Stejně jako konkurenti využívá Austral kompaktní platformu, v tomto případě se jedná o technický základ CMF-CD vzniklý v rámci alianční spolupráce s Nissanem a Mitsubishi.

    Renault Austral

    Velkou předností této platformy je univerzálnost, pokud jde o typy pohonů. Toho Austral využije naplno a nabídne už jen elektrifikované verze. Vrcholem bude full-hybrid E-Tech se zážehovým tříválcem o objemu 1,2 litru o celkovém výkonu 160 nebo 200 koní. Tříválec dodává 130 koní a 205 Nm, elektromotor pak dalších 68 koní a 205 Nm. Další elektromotor je asistenční. Záložní akumulátor má kapacitu 1,7 kWh, ale dobíjí se samočinně při jízdě jako hybridy Toyoty, není to plug-in hybrid. Pružnost z 80 na 120 km/h je slušných 5,9 sekundy u verze s výkonem 200 koní, verze s výkonem 160 koní potřebuje 6,8 sekundy. Renault udává kombinovanou spotřebu 4,8 l/100 km. Základem Australu naopak bude tento tříválec s mild-hybridní asistencí o celkovém výkonu 130 koní, ale tato verze u nás v prodeji nebude. Zde ještě budou v nabídce dvě verze se čtyřválcem o objemu 1,3 litru a výkonu 140 nebo 160 koní, rovněž v mild-hybridním provedení s asistenčním startér-generátorem. Verze o výkonu 140 koní má šestistupňovou přímo řazenou převodovku, silnější provedení se dodává s variátorem X-Tronic.

    Renault Austral nabídne i zajímavosti jako j natáčení zadní nápravy. Zadní náprava se natočí až o 5° a to zmenší průměr otáčení na pěkných 10,1 metru, což je prý srovnatelné s kompaktními městskými vozy. Verze bez natáčení zadní nápravy (která má rovněž „pomalejší“ převod řízení 14,7:1 proti 13,0:1) má průměr otáčení 11,5 metru. 

    Renault Austral

    Austral také dostane do výbavy všechny moderní bezpečnostní vymoženosti, bez kterých si rádo by řidiči, kteří místo sledování zrcátek a provozu zírají do mobilu, nedokážou už nové auto představit. Nicméně třeba asistent nouzového zabrzdění při vyjíždění z parkovacího místa, který umí v případě detekce překážky (auta, chodce, cyklisty a podobně) sám zastavit auto, může být v některých situacích užitečný, zejména při vycouvávání z kolmého stání do silnice. V takových situacích toho řidič, i přes všechny senzory a kamery, opravdu moc nevidí.

    Na český trh dorazí nový Renault Austral v druhé polovině roku 2022 s tím, že zákazníci by se svých aut mohli dočkat někdy na přelomu roku. Na ceník si ale ještě musíme počkat.

    Fotogalerie

    Ohodnoťte článek
    Hlasování skončilo

    Čtenáři hlasovali do 14:00 sobota 16. července 2022. Anketa je uzavřena.

    • Super
      10
    • Trapas
      6
    • Haha
      5
    • Sladký
      4
    • Tvl
      4
    • Cože
      3