Úterý 28. června 2022, svátek má Lubomír
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
EXPRES

  • Zprávy
  • Celebrity
  • Jen pro muže
  • Sport
  • Video
  • Speed
  • jít naiDNES.cz

    Renault Scenic Vision mimo jiné naznačuje schůdnou cestu elektrifikace

    Renault Scenic Vision | foto: Renault

    Koncept rodinného auta představuje velice zajímavé pojetí pohonu, který nemá být závislý jen na nabíječkách.

    Klasické rodinné přepravníky, vozy kategorie MPV, byly svého času nesmírně žádané a oblíbené. Sám Renault patří k zakladatelům této kategorie, určitě si pamatujete na první Espace. Po něm přišel menší model Scenic, ale postupem času zákazníci přešli ke crossoverům a SUV a klasická MPV z nabídky značek pomalu mizí.

    Jméno Scenic se teď ale vrací, i když spíše je to takový crossover mezi MPV a SUV. Koncept, kterým Renault naznačuje příští Scenic, je dlouhý 4490 mm, široký 1900 mm a vysoký 1590 mm. Rozvor kol má 2835 mm. Tohle ale není jen vize nového modelu, nýbrž i představa toho, kudy by se měla individuální mobilita ubírat, pokud jde o typy pohonu.

    Renault Scenic Vision

    Evropa se pořád nemůže shodnout na tom, jestli je budoucností elektromobilita, hybridizace spalovacích motorů nebo vodík. Renault to ale vidí v kombinaci elektřiny a vodíku, což ukazuje právě na tomto konceptu. Podle očekávání slouží k pohonu primárně elektromotor. Vpředu je jednotka z Méganu E-Tech s výkonem 218 koní. Ovšem relativně malá baterie 40 kWh naznačuje, že tady bude něco jinak.

    Renault totiž místo obří těžké baterie použil relativně malou s nižší kapacitou, která bude sama o sobě stačit v reálném provozu na dojezd sotva 200 km. To by ale byla v dnešní době slabota, takže auto má ještě vodíkový palivový článek o výkonu 16 kW, který bude v případě potřeby baterii dobíjet. Sice budete muset občas zastavit, ale jen pro tankování vodíku, což zabere necelých pět minut a ne čtyři hodiny včetně dohadování se o to, kdo k nabíječce přijel první. A pak můžete zase pokračovat dál.

    Renault Scenic Vision

    Tohle řešení s malou baterií má velkou výhodu v relativně nízké hmotnosti, neboť celé auto váží rozumných 1700 kg a na dvě a půl tuny. Malá baterie je také poměrně levná. Teď už jen zbývá čekat na to, jak to bude s vodíkovou infrastrukturou. Jen je ale třeba připomenout, že vodík je stále získáván primárně z fosilních paliv, neboť to je i při současných cenách ropy stále nejlevnější, nejspolehlivější a nejjednodušší cesta. 

    Ačkoli design konceptu není nijak radikální a Renault se snažil použít aktuální technologické postupy, jen tak se tenhle Scenic s tímto typem elektro-vodíkového hybridního pohonu ve výrobě neobjeví. Podle Renaultu zřejmě nic takového před rokem 2030 v sériové výrobě nebude. Nicméně nový Scenic by mohl na trh přijít do dvou let.

    Fotogalerie

    O čem sní tvůj e-mail?

    Šéfredaktor pro tebe každý čtvrtek vybere ty největší pecky a kauzy, které ti nesmí uniknout

    Nadané děti mají společné rysy. Rodiče to někdy nepoznají, říká expert Mensy

    Premium Pouhá dvě promile populace – tedy jenom jeden člověk z pěti set – má IQ vyšší než 150. Zhruba každý padesátý má přes...

    Cesta do Chorvatska 2022: Jak projet rozkopané Slovinsko a tankovat v Maďarsku

    Premium Dobrá zpráva pro dovolenkáře mířící autem na Jadran. Cesta byla letos hladká, na nejrychlejší trase přes Vídeň, Graz...

    Ekonomie hlouposti: počet hlupáků „v oběhu“ je vyšší, než si myslíte

    Premium Hloupí lidé patří ekonomicky k nejnebezpečnějším. Za hloupé je třeba považovat ty, kteří škodí druhým i sobě samým. V...

    Komentáře

    Mohlo by vás zajímat

    Vezmeme vás na titulní stranu
    Úterý 28. června 2022, svátek má Lubomír
    • schránka
    • Přihlásit Můj účet
    EXPRES

  • Zprávy
  • Celebrity
  • Jen pro muže
  • Sport
  • Video
  • Speed
  • jít naiDNES.cz