Nový Range Rover se zvenčí moc nezměnil, zato technika je zbrusu nová. A pořád je schopný v terénu!

Jsou věci, bez kterých bychom si život na této planetě nedokázali představit. Je to třeba voda, kyslík, sluneční světlo a Range Rover.

Zakladatel kategorie luxusních off-roadů už prošel několika generacemi a aktuálně je představována jeho nejnovější pátá. Jak se stalo zvykem, design se příliš nemění, i když britská automobilka lehce zaoblila hrany. Nicméně nikdo si Range Rover nesplete a spíše bude obtížné ho na první pohled odlišit od předchozích generací a například Velaru, se kterými vůz sdílí mnoho prvků designu.

Pod nepříliš změněným kabátem je ovšem úplně nová technika. Range Rover je první model koncernu Jaguar Land Rover na nové modulární hliníkové platformě MLA-Flex. Ta je uzpůsobena k zástavbě hybridních a plně elektrických pohonů a původně ji měl dostat elektrický nástupce Jaguaru XJ. Ten byl ale zrušen, takže ji dostal nový Range Rover.

Ten naštěstí nikdo rušit neplánuje, protože po světě je příliš mnoho bondovských „záporáků“ na to, aby takové auto už nebylo.

Range Rover

Ty určitě osloví vrcholná verze P530, která jako jediná nemá žádnou elektrickou asistenci a spoléhá se výhradně na přeplňovaný osmiválec o objemu 4,4 litru původem od BMW. Má 530 koní a 750 Nm a je o 17 procent úspornější než minulý pětilitr s kompresorem. Všechny ostatní motorizace nového Range Roveru jsou ale hybridní. Základem jsou řadové třílitrové šestiválce Ingenium, a to jak spalující benzín, tak i naftu. Verze P360 a P400 mají mildhybridní asistenci a parametry 269 koní a 500 Nm, respektive 400 koní a 550 Nm. Verze P360 nebude na všech trzích k dispozici. 48V mild-hybrid mají také diesely D250, D300 a D350. Tam výkony odpovídají číselnému označení a točivý moment má u těchto verzí hodnotu 600, 650 a 700 Nm.

Nově se v nabídce objevuje také plug-in hybrid, a to v kombinaci se zážehovým šestiválcem. V nabídce jsou dvě verze, P440e a P510e, kde číslo opět označuje výkon v koních a točivý moment má hodnotu 620, respektive 700 Nm. Plug-in hybrid má elektromotor o výkonu 143 koní, který čerpá energii z 32kWh akumulátoru. Prý má v reálném provozu vystačit na asi 80 km v čistě elektrickém režimu, dle normy WLTP by to mělo stačit na 100 km.

Samozřejmě si můžete nastavit, jak chcete elektrickou energii využívat. Například na dálnici lze jet pouze na benzín a nejen šetřit elektřinu na později do města, ale dokonce si baterii za jízdy dobíjet. Případně to můžete nechat na automatice. Vedle klasické nabíječky lze využít i rychlonabíjení s výkonem až 50 kW. Až později dorazí plně elektrická verze, bude mít samozřejmě lepší parametry. Tady se jedná skutečně jen o asistenci a pohon do města.

Range Rover

Range Rover zůstal plnohodnotnou čtyřkolkou, dokonce má pořád i redukční převod. Standardem všech verzí je osmistupňový automat od ZF. Nový Range Rover bude nabízen v „krátkém“ a dlouhém rozvoru (ten přidá 200 mm), dokonce i hybridy utáhnou až 2500 kg těžký přívěs. Na evropském trhu by neměla u některých verzí chybět schopnost tahat až 3500 kg, ale na přesné specifikace je potřeba ještě počkat.

Víme však, že ve výbavě může být i třeba plnohodnotná rezerva, nechybí nastavitelný podvozek s možností zvednout auto pro jízdu v terénu a brodění. Když už jsme u brodění, Range Rover zvládne hloubku až 900 mm, což je v téhle třídě rekordní hodnota.

Range Rover

Asi nemusíme vyjmenovávat takové ty samozřejmosti jako infotainment, internet, dotykové displeje a jiné vychytávky. Range Rover má tradičně rozsáhlý katalog příplatkové výbavy a funkčního příslušenství a movitější zákazníci budou mít možnost si připlatit za individuální úpravy. Na domácím trhu bude základní verze stát 94 000 liber, což při aktuálním kurzu dělá 2 867 000 korun.

Fotogalerie

Hodnocení článku

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:23 čtvrtek 31. března 2022. Anketa je uzavřena.

  • 22
  • 18
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1