Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa

  • Zprávy
  • Celebrity
  • Jen pro muže
  • Sport
  • Video
  • Speed
  • Antiyoutuber
  • jít naiDNES.cz

    Radford vdechl život slavnému Lotusu: Seznamte se s Type 62-2, vypadá zatraceně cool!

    Jenson Button v Radfordu Type 62-2 | foto: Radford

    Společnost Radford hodlá oživit tradici britských zakázkových výrobců. Před časem koupila práva na legendární zbarvení JPS a Gold Leaf známé z monopostů Lotusu v F1. Teď už začíná být jasné proč.

    Za společností Radford, která navazuje na stejnojmennou společnost, jež kdysi stavěla zakázková auta pro slavné osobnosti včetně všech čtyř členů Beatles, stojí přední designér Mark Stubbs, automobilový specialista Ant Anstead, bývalý mistr světa F1 Jenson Button a obchodní poradce a právník Roger Behle.

    Radford: Mark Stubbs, Roger Behle, Ant Anstead a Jenson Button

    Jejich vůbec první novodobý počin odkazuje na slavný Lotus ze 60. let – Type 62. Radford Type 62-2 vychází z osvědčené techniky Lotusu, má monokok z lepeného hliníku a karbonu, celou řadu karbonových výztuh, hliníkový pomocný rám vzadu a nápravy rovněž využívají hliník a karbon. To na jedné straně přináší vysokou pevnost vozu, což je základ pro podmanivé řidičské zážitky, na straně druhé je to pak vysoká bezpečnost posádky.

    K dispozic budou dvě provedení modelu Type 62-2. Začněme tím o něco krotším – Classic. Je k dostání v zelené barvě a za kabinou je uložen kompresorem přeplňovaný V6 o objemu 3,5 litru a s výkonem 430 koní. Tohle auto jezdí na pětipaprskových kovaných hliníkových kolech s průměrem 17“ vpředu a 18“ vzadu. Verze Gold Leaf pak má motor více upravený – má jiné písty, ojnice i vačkové hřídele a jinou elektroniku – a dává pěkně kulatých 500 koní. Type 62-2 Gold Leaf také jezdí na o palce větších kolech než Classic a na přání mohou být ráfky připevněny centrální maticí.

    Radford Type 62-2

    Základní konfigurace transmisí obsahuje šestistupňový manuál a elektronicky řízený diferenciál pro verzi Classic. Na přání je možné mít i Classic se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou a upgradem motoru na 500 koní. Gold Leaf je s DCT a samosvorným diferenciálem. O pořádné zpomalení se starají brzdy AP se čtyřpístkovými třmeny vpředu.

    „Hmotnost Type 62-2 je pod 1000 kg, což je mezi moderními sportovními auty poměrně vzácné. Jeho reakce, nízko položené těžiště a ovladatelnost vám dodají pocit závodního vozu. Zároveň je ale dostatečně komfortní na silnici. Řídit tohle auto je opravdová zábava a podporuje řidičovu sebedůvěru za volantem. Je ale také luxusní, přesně jako očekáváte od na zakázku vyrobeného auta,“ říká Jenson Button.

    Radford Type 62-2

    Radford zatím neposkytl pohled do interiéru, karoserie pak připomíná závodní auta ze 60. a 70. let minulého století. Přesto má řidič k dispozici nejmodernější technologie jako například zpětná zrcátka nahrazená zpětnými kamerami, současnými závodními vozy inspirovaný přístrojový štít a podobně. Radford vyrobí pouze 62 kusů Type 62-2 Classic a 12 kusů Type 62-2 Gold Leaf. Každé z aut bude naprostý originál přizpůsobený přáním zákazníka.

    Fotogalerie

    Ohodnoťte článek
    Hlasování skončilo

    Čtenáři hlasovali do 23:14 úterý 14. prosince 2021. Anketa je uzavřena.

    • Super
      10
    • Haha
      9
    • Trapas
      8
    • Cože
      7
    • Sladký
      7
    • Tvl
      7