Pondělí 29. dubna 2024, svátek má Robert

  • Zprávy
  • Celebrity
  • Jen pro muže
  • Sport
  • Video
  • Speed
  • Antiyoutuber
  • jít naiDNES.cz

    Úpravce Abt Sportsline postavil závodní Audi R8 LMS GT2 na značky. A stojí to za to!

    Abt XGT | foto: Abt Sportsline

    Supersporty jsou samy o sobě vzrušující a velmi emotivní svět. Ale závodní auta vám umí přivodit pořádnou husí kůži. Abt Sportsline spojil oba tyto světy v jednom podmanivém voze. Základem je závodní R8 LMS GT2, které si závodní tým z DTM vzal do parády a vyvinul z něj nejexkluzivnější auto, jaké kdy opustilo továrnu Abt v Kemptenu.

    Závodní tým se Abt Sportsline má od roku 2000 na svém kontě více než 300 závodů v DTM, dosáhl desítek vítězství a v současnosti je nejúspěšnějším aktivním týmem DTM. To jsou dost dobré předpoklady pro ambiciózní projekt, jako je XGT. Dostat ovšem závodní vůz GT2 na silnici nebylo zrovna snadné. Od nápadu k realizaci uběhly dva roky velmi intenzivního vývoje a inženýři a technici museli překonat několik těžkých překážek. Měsíce trvající schvalovací proces, který čítal přibližně 40 jednotlivých schválení a přesahoval rámec běžného vývoje vozu. Výsledkem je, že se silniční verze od závodního Audi R8 LMS GT2 vizuálně liší jen nepatrně. XGT je závodní auto s homologací do běžného provozu.

    Abt XGT

    XGT se řídí volantem speciálně vyrobeným pro závodní verzi. Technické úpravy v oblasti tepelného managementu, softwaru a vysoce komplexního systému diagnostiky auta byly pečlivě provedeny tak, aby byl zachován charakter závodního vozu. Pro každodenní použitelnost byl integrován systém tankování ze sériové R8, displej digitálního přístrojového štítu byl upravena pro civilní použití a přibyla ruční brzda, centrální zamykání a dokonce i couvací kamera a imobilizér.

    Ovládací panel byl přizpůsoben silničnímu použití a ovládá elektricky nastavitelná vnější zpětná zrcátka, klimatizaci a blinkry, zatímco speciální výfuk včetně komponentů následné úpravy výfukových plynů musel splnit emisní požadavky KBA. Důraz byl samozřejmě kladen také na bezpečnost, XGT bylo použito v náročných bočních a čelních crash testech a v rozsáhlých testech byly splněny všechny požadavky KBA týkající se brzd a hladiny hluku.

    Abt XGT

    Aby byl Abt XGT skvělý na závodním okruhu, absolvoval tisíce kilometrů na Nürburgring Nordschleife, Sachsenringu a Hockenheimringu, aby bylo nalezeno dokonalé nastavení. Kromě pilotů DTM Kelvina van der Lindeho a Scherer Ricarda Fellera – oba budou za tým Abt Sportsline závodit i v roce 2024 - byli jako vývojoví jezdci využiti také ředitel Abt Motorsport a bývalý šampion DTM Martin Tomczyk a vítěz mnoha vytrvalostních závodů a bývalý tovární pilot Audi Frank Stippler.

    S výkonem 640 koní při hmotnosti 1400 kg a jednoduše dechberoucím vzhledem závodního auta je tento vůz určen sportovně založeným řidičům a nadšencům do motorsportu. Výroba je omezena na 99 vozů a tato jedinečnost dodává modelu XGT zvláštní přitažlivost, která potěší i sběratele.

    Fotogalerie

    Ohodnoťte článek
    Hlasování skončilo

    Čtenáři hlasovali do 12:00 středa 27. března 2024. Anketa je uzavřena.

    • Super
      19
    • Haha
      5
    • Sladký
      4
    • Cože
      3
    • Trapas
      3
    • Tvl
      3