Neděle 14. dubna 2024, svátek má Vincenc

  • Zprávy
  • Celebrity
  • Jen pro muže
  • Sport
  • Video
  • Speed
  • Antiyoutuber
  • jít naiDNES.cz

    Nejrychlejší čtyřdveřový sedan na Nordschleife? Porsche Taycan Turbo GT!

    Porsche Taycan Turbo GT Weissach | foto: Porsche

    Porsche Taycan Turbo GT je nejvýkonnější sériově vyráběné auto, jaké kdy Porsche vyrobilo a už má na svém kontě i dva rekordy – v Laguna Seca a na Nürburgringu. Tvrdá, na okruhy zaměřená verze čistě elektrického sportovního sedanu od Porsche umí zrychlit z klidu na 100 km/h za pouhé 2,2 sekundy!

    Je třeba doplnit, že dechberoucí zrychlení se vztahuje na volitelný paket Weissach, který kvůli snížení hmotnosti z auta odstraňuje zadní sedadla. Taycan Turbo GT je standardně dodáván se čtyřmi sedadly a jeho dva elektromotory běžně produkují 788 koní. Po aktivaci systému launch control však dosahují kolosálního maximálního výkonu 1108 koní a točivého momentu 1340 Nm.

    Standardní Tyacan Turbo GT sprintuje na 100 km/h za 2,3 sekundy, což je o desetinu sekundy rychleji než Taycan Turbo S. Rozdíl mezi verzemi Turbo S a Turbo GT je ještě větší při měření zrychlení 0-200 km/h, protože to nová vlajková loď zvládne za 6,6 sekundy, resp. za 6,4 sekundy s paketem Weissach. To je o 1,3 sekundy rychleji než v případě Tyacanu Turbo S. Maximální rychlost standardního Taycanu Turbo GT činí 290 km/h, zatímco vozy vybavené paketem Weissach mají maximální rychlost 305 km/h.

    Porsche Taycan Turbo GT Weissach

    Taycan Turbo GT vybaven režimem Attack Mode, který po stisknutí tlačítka dává po dobu 10 sekund dalších 163 koní navíc, podobně jako funkce push-to-pass v ostatních verzích Taycanu. Attack Mode můžete aktivovat tlačítkem na volantu nebo páčkou řazení na pravé straně za ním. Druhá funkce byla zřejmě přidána proto, aby řidiči na okruhu usnadnila aktivaci režimu, když mají na rukou řidičské rukavice.

    Turbo GT těží z modernizovaného pohonného ústrojí, které Taycan dostal teprve nedávno. Mimo jiné z nového motoru pro zadní nápravu vymáčkne vyšší výkon, Porsche rovněž posílilo dvoustupňovou převodovku a upravilo převodový poměr motoru, aby převodovka zvládla enormní hodnotou točivého momentu Tyacanu Turbo GT. Energie je uchovávána v nové baterii Performance Battery Plus s kapacitou 105 kWh, která zajišťuje tabulkový dojezd až 555 km.

    Porsche Taycan Turbo GT Weissach

    Taycan Turbo GT je o 75 kg lehčí než Turbo S, mimo jiné díky exkluzivním 21“ kovaným kolům s frézovanými paprsky, které šetří hmotnost a umožňují lepší chlazení keramických brzd. Když už jsme u toho, brzdový systém Taycanu Turbo GT vychází z karbon-keramických brzd PCCB, ale změny na samotných kotoučích i brzdových třmenech ušetřily více než 2 kg. Výsledkem je nižší neodpružená a rotující hmotnost. Hmotnost snižuje i použití uhlíkových vláken pro některé díly, jako je obložení B-sloupků, skořepinová sedadla z plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny (CFRP) a odstranění funkce měkkého dovírání víka zavazadlového prostoru.

    Podvozek Active Ride je pro verzi Turbo GT jinak naladěn, nový je přední splitter s aerodynamickými prvky, zatímco vzadu je adaptivní spoiler, který má pro zvýšení přítlaku navíc Gurneyho klapku. Paket Weissach snižuje hmotnost verze Turbo GT o dalších 70 kg, částečně díky nahrazení zadních sedadel karbonovým obložením a úložným prostorem. Tradiční analogové hodiny paketu Sport Chrono byly rovněž odstraněny, stejně jako koberečky na podlaze a některé izolační materiály. Další úsporu hmotnosti lze dosáhnout díky speciálním zvukově a tepelně izolačním sklům a odstranění zadních reproduktorů. Mezi aerodynamické pomocníky paketu Weissach patří prvky pro odvádění vzduchu pod karoserií a velké pevné zadní křídlo, které společně vytvářejí přítlak až 220 kg.

    Porsche Taycan Turbo GT Weissach

    Pokud máte pochybnosti o schopnostech Taycanu Turbo GT na okruhu, Porsche prozradilo, že s paketem Weissach nedávno zajel okruh Laguna Seca za 1:28,87, což je nejlepší čas ze všech sériově vyráběných elektromobilů. Předprodukční verze pak vytvořila časem 7:07,55 i nový rekord třídy na Nürburgringu Nordschleife – byla o 26 sekund rychleji než Taycan Turbo S v roce 2022.

    Porsche Taycan Turbo GT už lze objednávat s i bez paketu Weissach, ceny začínají na 6 164 103 Kč.

    Fotogalerie