Téměř 1100 koní, pohon všech kol, více než 300 km/h! Seznamte se s elektrickým závodním Porsche

Důraz na snižování CO2 ve všech možných ohledech je v automobilovém průmyslu doslova maniakální. Dle této filozofie Porsche představilo svou vizi, jak by mohlo vypadat auto pro jeho značkový pohár.

Porsche Cup – ve světě motorsportu jedinečná myšlenka zákaznického závodění, která se ujala ve všech koutech zeměkoule. S pohárovými Porsche se na nejrůznějších úrovních závodí prakticky všude a je to závodění dostupné jak pro amatérské závodníky, tak naprosto uspokojující pro ryzí profesionály.

Vše začalo v roce 1990, kdy se rozjel Porsche Carrera Cup Deutschland, dnes existuje 30 (!) různých pohárových sérií Porsche a za dobu existence Porsche Cupů automobilka závodníkům dodala 4400 pohárových aut. Studie Mission R pak ukazuje, jak by „cupové“ auto mohlo vypadat za pár let, kdy slova jako benzín nebo spalovací motor budou na indexu.

Porsche Mission R

Jen pro vaši představu, koncept Mission R je zhruba stejně velký jako Cayman, byť nepatrně kratší a výrazně širší a nižší. Porsche při jeho tvorbě využilo nejmodernější technologie, výrobní postupy a materiály přispívající k trvalé udržitelnosti. Například velká část karoserie je vyrobena z přírodními vlákny vyztuženého plastu (NFRP), který obsahuje lněná vlákna. Je z něj například vyroben přední spojler, difuzor, prahy, vnitřní výplně dveří přepážka za jezdcem nebo sedadlo.

Porsche Mission R

Když už jsme uvnitř, pak interiér Porsche Mission R je přísně účelový. Ty nejdůležitější informace má pilot k dispozici na displeji přímo na volantu, stejně jako ovladače klíčových funkcí vozu. Displej nad volantem slouží k zobrazování obrazu z kamer nahrazujících zpětná zrcátka a po pravé straně pak je ještě dotykový displej, kde je možné sledovat například biometrická data jezdce. Zajímavě řešená je střecha a bezpečnostní rám konceptu, inženýři Porsche tomu říkají exoskeleton a jde o kombinaci karbonových bezpečnostních prvků a struktur a průhledné střechy, což vozu propůjčuje zajímavý vzhled.

Porsche Mission R

Přední kola pohání elektromotor s maximálním výkonem 435 koní, zadní elektromotor pak disponuje výkonem 653 koní. V kvalifikačním režimu umí auto nabídnou celkem 1088 koní, v závodním režimu pak má jezdec k dispozici trvalý výkon 680 koní. Porsche disponuje spoustou zkušeností s výkonnými elektromobily, ať už je to sériový model Taycan, nebo monopost Formula E, takže ví, jak baterie dostatečně chladit, aby byl k dispozici stále plný výkon.

Elektřina je uchovávána v baterii s kapacitou okolo 80 kWh, pracuje s napětím 900 V a maximální nabíjecí výkon činí 340 kW, takže baterie je nabitá z 5 na 80 procent své kapacity během 15 minut! Pro krátké zhruba půlhodinové závody by tohle všechno mělo bohatě stačit.

Porsche Mission R

Zřejmě nejvíce jste ale zvědavi, jak bude takové auto jezdit. Akcelerace 0–100 km/h za 2,5 sekundy, maximální rychlost přes 300 km/h a na okruzích stejné časy na kolo jako aktuální generace Porsche 911 GT3 Cup. Porsche Mission R dokonce disponuje i aktivní aerodynamikou a systémem DRS. Vstupy vzduchu po stranách předního nárazníku jsou osazeny třemi aktivními žaluziemi a aktivní je i zadní dvoudílné křídlo.

Konceptu Porsche Mission R nelze upřít vizuální atraktivitu a výborné papírové předpoklady, kdy ho na závodních tratích uvidíme, a jestli vůbec, to je zatím ve hvězdách…

Fotogalerie

Hodnocení článku

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 23:30 úterý 18. ledna 2022. Anketa je uzavřena.

  • 13
  • 11
  • 9
  • 7
  • 7
  • 6