Porsche Macan: Místo nové generace jen další facelift

I když je čas na novou generaci, tak tu máme jen další facelift. Příští Macan už bude plně elektrický.

Velmi úspěšné SUV Porsche Macan je na trhu už od roku 2014, takže by se mohlo zdát, že vám ukazujeme novou generaci, ale Porsche má jiné plány. Příští rok by totiž měl být představen nástupce na nové platformě, který bude plně elektrický.

Proto teď automobilka představuje jen rozsáhlejší facelift, který přináší emisně uškrcené... ehm, vyhovující motory a pár novinek, třeba modernizovaný interiér. Macan tak ještě pár let na trhu určitě vydrží aktuální.

Porsche Macan GTS

Nečekejte zásadní změny na technice, i když Porsche samozřejmě zapracovalo třeba na podvozku, který v případě verzí s nastavitelnými režimy nabídne větší rozdíly mezi komfortním a sportovním programem. Nově je odladěno i pneumatické odpružení, u vrcholné verze GTS je podvozek snížen o 10 mm a dostalo se mu dalších úprav.

Pod kapotu se rovněž nastěhoval nový dvoulitrový čtyřválec o výkonu 265 koní (o 20 koní více než předchozí verze dvoulitru), který slouží jako základní motorizace. Z 0 na 100 km/h zrychlí Macan za 6,2 sekundy (s paketem Sport Chrono, jinak za 6,4 sekundy) a rozjede se až na 232 km/h. Standardem všech verzí je sedmistupňová dvouspojková převodovka a pohon všech kol.

Porsche Macan GTS

Po dynamické stránce budou asi zajímavější verze Macan S a hlavně GTS, které mají zážehový šestiválec o objemu 2,9 litru, samozřejmě s přeplňováním. Macan S nabídne parametry 380 koní a 520 Nm, což je na úrovni verze GTS předchozího Macanu a stačí to ke zrychlení 0–100 km/h za 4,6 sekundy a nejvyšší rychlosti 257 km/h. Provedení Macan GTS posouvá možnosti šestiválce ještě dál, konkrétně na 440 koní a 550 Nm, tedy na úroveň minulého Macanu Turbo. Zrychlení z klidu na 100 km/h se odehraje za 4,3 sekundy a auto pojede až 272 km/h. Tak rychle ještě žádný sériový Macan nejel. Na diesel už v případě Macanu zapomeňte, prozatím není v nabídce ani hybrid.

Porsche Macan GTS

Porsche rozšiřuje výbavu, takže standardně nyní dostanete adaptivní LED světlomety, v katalogu je také více barev, druhů čalounění a samozřejmě přibyly nové funkce palubního infotainmentu, který má nové ovládání. Přepracovaná palubní deska a centrální konzola, z níž zmizela spousta přepínačů a ovládání je dotykové, podobně jako u displeje, bude asi chtít trochu zvyku, ale to už jsou ty vedlejší (ne)příjemnosti související s každým novým autem, které si jistě majitelé rádi vytrpí.

Macan si za těch sedm let na trhu našel už přes 600 000 zákazníků a Porsche uvádí, že zhruba 80 procent z nich přichází přes Macan ke značce vůbec poprvé. Základní cena modernizovaného Macanu začíná v Německu na částce necelých 63 000 eur, tedy v přepočtu asi 1,6 milionu korun.

Fotogalerie

Hodnocení článku

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 16:46 pondělí 6. prosince 2021. Anketa je uzavřena.

  • 14
  • 9
  • 7
  • 7
  • 6
  • 6