Na původním Caymanu GT4 muselo Porsche opravdu pořádně zapracovat, protože novinka GT4 RS je na legendární severní smyčce Nürburgringu o 23,6 sekundy rychlejší než předchozí verze bez přídomku RS. Jako důkaz už Porsche také zveřejnilo video. Testovací jezdec Jörg Bergmeister objel okruh dlouhý 20 832 metrů v čase 7:09,300, zkrácený okruh dlouhý 20,6 km, který byl doposud používán jako měřítko, zvládl v čase 7:04,511.
Přítomný notář potvrdil, že vůz se od prakticky již hotového produkčního v zásadních prvcích neliší a má i stejnou hmotnost a specifikaci motoru. Porsche pouze kvůli bezpečnosti auto vybavilo závodní sedačkou s vícebodovými pásy a ochranným rámem. A také měřicí a nahrávací technikou. Auto bylo vybavené pneumatikami Michelin Pilot Sport Cup 2 R, které mají homologaci pro běžný silniční provoz a budou k dispozici za příplatek.
Přesnou specifikaci vozu Porsche ještě tají, ale u Caymanu GT4 RS očekáváme o trochu nižší hmotnost a hlavně zvýšený výkon původního šestiválce. Abychom dosažený čas postavili do perspektivy, tak nejrychlejší silniční Porsche na Nordschleife je 911 GT2 RS, to celý okruh zvládlo za 6:43,3. Nejnovější 911 GT3 RS potřebovala 6:59,927, takže nový Cayman GT4 RS od ní není zase tak daleko. Dokonce je rychlejší než 911 GT3 generace 991.2, která na zkrácenou verzi okruhu potřebovala čas 7:12,7.
Porsche Cayman GT4 RS aktuálně prochází poslední fází testování a pak již zamíří k zákazníkům.
Fotogalerie |