Puristické provedení 911 GT3 Touring byl obrovský úspěch a nebyl důvod nenavázat na tuto verzi i v další generaci 911. Recept je úplně stejný: vzít ostrou okruhovou 911 GT3, sundat z ní to masivní křídlo, uhladit některé detaily a pomoci jí více splynout s běžnými verzemi modelové řady 911.
Vzadu ale zůstává atmosférický šestiválec o výkonu 510 koní a pod decentnější karoserií bez kontrastních barevných prvků (například přední nárazník je celý lakovaný v barvě) se ukrývá všechna ta propracovaná technika ostré 911 GT3. Porsche rozšířilo příplatkovou výbavu, takže si svou GT3 Touring můžete vybavit úplně stejně jako okruhovou GT3.
V základu jsou ale jinak čalouněné sedačky, důraz je kladen na klasickou látku a kůži než na karbon a Alcantaru. Samozřejmě můžete mít multimediální systém, připlatit si můžete za keramické brzdy a mnoho dalších funkčních či estetických prvků.
Minulá 911 GT3 Touring byla dostupná výhradně s manuálem. Tentokrát sice manuál v nabídce zůstává, ale bez příplatku můžete poprvé zvolit i dvouspojkovou převodovku PDK. Škoda, manuální GT3 Touring tak bude zase o dost větší vzácnost. Paket Touring se dá ke GT3 objednat bez příplatku.
Druhou novinkou je provedení GTS, které u modelu 911 nesmí chybět už od generace 997. I tady zůstal výrobce u stejného receptu jako u předchozích generací. Vylepšené GTS opět vychází z Carrery S, ale má silnější motor. Přeplňovaný šestiválec o objemu 3,0 litru posílil o 30 koní na 480, točivý moment dosahuje hodnoty 520 Nm.
Verze GTS bude dostupná jak v karoserii kupé, tak i jako kabriolet a také jako Targa. A samozřejmě si můžete vybrat, jestli chcete zadokolku, nebo čtyřkolku. Jen Targa je dostupná pouze ve čtyřkolce. Základní cena kupé GTS v zadokolce začíná v Německu na 141 000 eur. Ačkoliv je očekáváno, že většina aut bude mít osmistupňovou dvouspojkovou převodovku PDK, lze si pro GTS bez příplatku zvolit i sedmistupňovou přímo řazenou převodovku.
U GTS je standardem adaptivní podvozek PASM s kratšími pružinami o 10 mm. Brzdy pocházejí z 911 Turbo a Porsche odstranilo některé části odhlučnění a přeladilo výfuk, aby mělo GTS výraznější zvukový projev, a to i uvnitř. Stejně jako u standardních verzí 911 si můžete připlácet prakticky za cokoliv, nechybí ani možnost přiobjednat odlehčené skořepinové sedačky, které ušetří 25 kg.
Porsche mimo jiné modernizovalo také infotainment, který byl rozšířen o nové funkce konektivity. Ten, kromě GTS, dostanou i ostatní 911.
Fotogalerie |