Porsche 911 SC: 550 koní, manuál, pohon zadních kol i „kachní ocas“

Limitovaná edice Porsche 911 se po dlouhé době vrací k pohonu zadních kol a přímo řazené převodovce i u verze Turbo.

Edice Sport Classic modelu 911, součást programu Heritage Design, je vzpomínková limitovaná edice čítající pouze 1250 vyrobených kusů. Naposledy se takový vůz v nabídce objevil v době generace 997, kdy se nechal inspirovat v ikonické 911 2.7 RS a naznačil, jak bude vypadat provedení GTS, které tehdy ještě nebylo v prodeji.

První „generace“ Sport Classic pak odstartovala sérii vzpomínkových a retro verzí 911, které si rychle získaly oblibu, ať už jde třeba o zajímavou GT3 Touring, speciální 911 R či Speedster. Porsche 911 Sport Classic vedle charakteristických prvků designu v retro stylu přinesl také vyšší výkon a další technické úpravy, čemuž vždy odpovídala i cena, samozřejmě zohledňující exkluzivní charakter auta a omezený počet vyrobených kusů.

Porsche 911 Sport Classic

Ani tentokrát se Porsche nestydí říci si za provedení Sport Classic o pořádný balík peněz, konkrétně 272 714 eur, tedy zhruba 6,5 milionu korun. Že je to na 911 nějak hodně? Jenže tohle není obyčejná 911, neboť provedení Sport Classic si tentokrát našlo cestu k plnotučné verzi Turbo. Vzadu je tak plochý šestiválec o objemu 3,7 litru se dvěma turbodmychadly, který je ovšem „uškrcený“ na 550 koní a 599 Nm (standardní Turbo má 580 koní a 750 Nm, Turbo S dokonce 650 koní a 800 Nm).

Proč si nechá Porsche připlatit několik milionů za horší auto? V tom je právě to kouzlo. Tohle je totiž po dlouhé době 911 Turbo s přímo řazenou převodovkou a hlavně pohonem výhradně zadních kol. Zároveň je to nejvýkonnější 911 s přímo řazenou převodovkou v současné nabídce Porsche. Manuál má samozřejmě funkci samočinných meziplynů (pokud jste líní se je naučit dávat sami) a v základu je i jinak příplatkový sportovní výfuk s ještě výraznějším zvukem. Z technických věcí je třeba ještě zmínit standardně dodávaný podvozek PASM, který je zároveň snížen o 10 mm.

Porsche 911 Sport Classic

Příjemný bonus je rovněž o 70 kg nižší hmotnost ve srovnání se standardní 911 Turbo. Pak už jsou změny ovšem jen kosmetické. Na karoserii je nová barva Fashion Grey, která vychází z barvy použité kdysi na Porsche 356, ale auto může mít jakoukoli barvu, jakou si zákazník zamane. Nebudou chybět ani proužky přes kapotu, střechu a zadní spoiler. I ten je nový a opět se jedná o ztvárnění tradičního „kachního ocasu“ jako u 911 2.7 RS. Jsou tu dokonce dvě „závodnické“ boule na střeše. Většina těchto prvků si zároveň najde cestu do originálního tuningového příslušenství, takže třeba zadní spoiler si budete moci objednat i na svou „obyčejnou“ 911.

Porsche 911 Sport Classic

Uvnitř najdete nové sedačky s charakteristickým barevným provedením čalounění ve stylu 50. a 60. let, ale ani tady se nekladou omezení tomu, co si může zákazník přát. Porsche 911 Sport Classic už můžete nyní objednávat, první auta k zákazníkům dorazí v červenci.  

Hodnocení článku

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 12:00 středa 7. září 2022. Anketa je uzavřena.

  • 11
  • 10
  • 4
  • 3
  • 3
  • 3