Čtvrtek 18. dubna 2024, svátek má Valérie

  • Zprávy
  • Celebrity
  • Jen pro muže
  • Sport
  • Video
  • Speed
  • Antiyoutuber
  • jít naiDNES.cz

    Porsche 911 GT3: Na Nordchleife je o 17 sekund rychlejší než předchůdce

    Porsche 911 GT3 plně uspokojí potřeby ježdění na okruhu. | foto: Expres.cz

    Radikální změny se nekonají, ale nové Porsche 911 GT3 posouvá laťku zase o kousek výše a Nordschleife zvládne za méně než sedm minut!

    Na nové Porsche 911 GT3 čekáme už docela dlouho. Určitě jste viděli špionážní fotky a videa, Porsche dokonce pozvalo vybrané novináře k prvnímu seznámení s novou generací téhle okruhové rakety. Oficiální odhalení je tak vlastně už jen formalita, protože důležité informace unikaly postupně ven. Můžeme si každopádně oddechnout, že i nová generace Porsche 911 GT3 má atmosférický plochý šestiválec, konkrétně jde o motor o objemu 4,0 litru vycházející z toho v závodní 911 GT3 R. Nový agregát se také bez zásadních změn dostane do závodního provedení 911 GT3 Cup.

    Nová 911 GT3 má velice blízko k závodním Porsche.

    Výkon vzrostl na 510 koní, což je možná překvapivá zpráva ve světle přísnějších emisních limitů. Omezovač zasáhne v 9000 min-1 a na otáčkoměru je konec až u číslovky 10. S odlehčeným titanovým výfukem tohle bude určitě parádně znějící auto, jak už je ostatně u všech silničních 911 GT3 zvykem. Čísla jako nejvyšší rychlost 320 km/h a zrychlení 0–100 km/h za 3,4 s nejsou příliš vypovídající o dynamických schopnostech. O těch více řekne čas potřebný k objetí jednoho kola na legendární Nordschleife. Vůbec poprvé v historii modelu 911 se povedlo nové GT3 dostat s časem pod sedm minut, přesně na 6:59,927 na celé 20,8 km dlouhé trati. Podle starých měřítek, kdy časy byly měřeny na 20,6 km dlouhé trati, je čas na kolo 6:55,2. Novinka je tak o plných 17 sekund rychlejší než předchozí generace!

    Tenhle čas ukazuje na několik věcí: předně na skvěle naladěný podvozek a aerodynamiku a také na obrovský posun v technologii pneumatik. No a samozřejmě nesmíme zapomenout na továrního pilota Larse Kerna. Vlastně by nás docela zajímalo, jak se s těmi obřími a těžkými ehm... cojones... do těch skořepinových sedaček vejde.

    Lehká skořepinová sedadla přispívají ke snížení hmotnosti.

    Ačkoli je nová 911 GT3 větší a širší než předchůdce, váží skoro stejných 1418 kg (verze s PDK 1435 kg). Ano, nová 911 GT3 bude už od začátku k mání s klasickým manuálem, i když okruhoví střelci asi zvolí sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku PDK, s níž bude určitě auto rychlejší a konsistentnější. Mimochodem, starší typ převodovky byl zvolen záměrně – je lehčí než nová osmistupňová, a přitom naprosto vyhovující.

    Přední náprava vychází z té s dvojitými lichoběžníkovými rameny, která byla vyvinuta pro závodní 911 RSR, auto, které vyhrálo 24 hodin v Le Mans. Vede jiných výhod například dovoluje použití většího odklonu kol a ulevuje tlumičům od příčného zatížení, takže 911 GT3 nabízí neskutečnou agilitu v nájezdu do zatáček. Ponechává si rovněž natáčení kol zadní nápravy.

    Porsche 911 GT3 plně uspokojí potřeby ježdění na okruhu.

    Nová 911 GT3 má samozřejmě plno odlehčujících prvků, takže v ní nenajdete zadní sedačky, místo kterých je bezpečnostní rám. Přední kapota je z uhlíkovými vlákny vyztuženého plastu, skla jsou tenčí a odlehčená, o lehčím výfuku už řeč byla. Lehčí jsou také karbon-keramické brzdy a kovaná kola s centrální maticí. Toho masivního zadního křídla, difuzoru a aerodynamických prvků vpředu už jste si jistě všimli, bez nich by to u 911 GT3 nešlo. Vychází ze závodní 911 RSR a jediné, co muselo Porsche udělat, bylo uzpůsobit auto pro běžný silniční provoz. V základním nastavení aerodynamika generuje o 50 procent větší přítlak než minulá generace 911 GT3, a pokud nastavíte zadní křídlo do nejagresivnější polohy, pak při 200 km/h přítlak vzroste o 150 procent. Podle lidí z automobilky ještě žádné produkční Porsche určené na silnici nemělo tak blízko k závodnímu vozu, a když se na novou 911 GT3 podíváte, musíte jim dát za pravdu.

    Základní cena v Německu vychází v přepočtu na necelé čtyři miliony korun i s daní, u nás bude 911 GT3 tradičně dražší. Můžete připlácet i za prvky z programu Porsche Exclusive Manufaktur, jako je třeba nelakovaná celokarbonová střecha. První vozy by měly k zákazníkům dorazit už v květnu, takže je jasné, že vybraní věrní zákazníci byli osloveni s předstihem, aby si svá auta mohli naspecifikovat.

    Ohodnoťte článek
    Hlasování skončilo

    Čtenáři hlasovali do 15:40 sobota 19. června 2021. Anketa je uzavřena.

    • Trapas
      29
    • Super
      14
    • Cože
      12
    • Haha
      11
    • Sladký
      9
    • Tvl
      9