Problém nových aut je to, že jsou pořád větší a těžší. Opravdu bylo potřeba od generace 997 každou novou 911 zvětšovat? S velikostí totiž přichází problém hmotnosti. Je tedy sice milé, že teď Porsche představuje velice zajímavou verzi 911 Carrera T (zkratka pro označení Touring), což má být puristické odlehčené provedení, ale nelze se zbavit dojmu, že by to především chtělo celou 911 zmenšit.
Porsche 911 Carrera T, které má být v nabídce mezi základní 911 a Carrerou S, váží 1470 kg, což je sice o 35 kg méně než základní provedení 911, ale pořád je to o více než 100 kg víc, než kolik vážila základní 911 generace 997. A to je naprosto použitelné auto, do které se vejde i dobře živený jedinec. Dokonce měla generace 997 konvenční řešení plechové karoserie, s použitím současných technologií by byla o pořádný kus lehčí.
Ale neremcejme. 911 Carrera T je určitě příjemné osvěžení nabídky. Nemá zadní sedačky, které stejně nikdo v 911 nepoužívá, v základu má sedmistupňovou přímo řazenou převodovku, osmistupňové PDK je za příplatek, v ceně dostanete i o 10 mm snížený podvozek PASM včetně Sport Chrono paketu, samosvorný diferenciál s vektorováním točivého momentu a nějaká ta kila se podařilo ušetřit odebráním akustické izolace. Porsche cíleně ubíralo izolaci tak, aby více vynikl zvuk plochého šestiválce se standardně montovaným sportovním výfukem.
O pohon se samozřejmě stará přeplňovaný třílitr. Ten má parametry 385 koní a 450 Nm, což stačí k tomu, aby s manuálem 911 Carrera T zrychlila z 0 na 100 km/h za 4,5 sekundy a rozjela se na 291 km/h. Připlatit si lze i za natáčení zadní nápravy, které je k dispozici jen pro Carreru S a vyšší specifikace. Porsche 911 Carrera T má rovněž tenčí a lehčí skla, standardně má i odlehčený menší akumulátor. Proti běžným verzím se provedení T liší kontrastními prvky karoserie, například černými zrcátky a dalšími detaily.
Výroba nebude nijak omezena, pouze zájmem zákazníků. K dealerům a zákazníkům dorazí první kusy v únoru 2023 a auto lze již nyní objednávat. Cena v Německu začíná na částce 123 845 eur, což je aktuálně asi 3 050 000 Kč. U nás kvůli vyšší dani a zřejmě i odlišné cenové politice importéra ovšem bývají všechny 911 vždy o dost dražší. Jelikož ovšem základní 911 Carrera už nekoupíte s manuálem, je tahle verze velmi zajímavá možnost, jak mít opravdu klasické Porsche 911, pokud vám tedy nevadí, že je možná až zbytečně veliké.
Fotogalerie |