Neděle 3. března 2024, svátek má Kamil

  • Zprávy
  • Celebrity
  • Jen pro muže
  • Sport
  • Video
  • Speed
  • Antiyoutuber
  • jít naiDNES.cz

    Porsche zbavilo 911 všech zbytečností a posílilo intenzitu zážitků

    Porsche 911 T | foto: Porsche

    Odlehčená 911 Carrera T nemá zbytečnosti a asi to bude nejpurističtější verze z nabídky. Jenže pořád ukáže na váze skoro 1500 kg…

    Problém nových aut je to, že jsou pořád větší a těžší. Opravdu bylo potřeba od generace 997 každou novou 911 zvětšovat? S velikostí totiž přichází problém hmotnosti. Je tedy sice milé, že teď Porsche představuje velice zajímavou verzi 911 Carrera T (zkratka pro označení Touring), což má být puristické odlehčené provedení, ale nelze se zbavit dojmu, že by to především chtělo celou 911 zmenšit.

    Porsche 911 Carrera T, které má být v nabídce mezi základní 911 a Carrerou S, váží 1470 kg, což je sice o 35 kg méně než základní provedení 911, ale pořád je to o více než 100 kg víc, než kolik vážila základní 911 generace 997. A to je naprosto použitelné auto, do které se vejde i dobře živený jedinec. Dokonce měla generace 997 konvenční řešení plechové karoserie, s použitím současných technologií by byla o pořádný kus lehčí.

    Porsche 911 T

    Ale neremcejme. 911 Carrera T je určitě příjemné osvěžení nabídky. Nemá zadní sedačky, které stejně nikdo v 911 nepoužívá, v základu má sedmistupňovou přímo řazenou převodovku, osmistupňové PDK je za příplatek, v ceně dostanete i o 10 mm snížený podvozek PASM včetně Sport Chrono paketu, samosvorný diferenciál s vektorováním točivého momentu a nějaká ta kila se podařilo ušetřit odebráním akustické izolace. Porsche cíleně ubíralo izolaci tak, aby více vynikl zvuk plochého šestiválce se standardně montovaným sportovním výfukem.

    O pohon se samozřejmě stará přeplňovaný třílitr. Ten má parametry 385 koní a 450 Nm, což stačí k tomu, aby s manuálem 911 Carrera T zrychlila z 0 na 100 km/h za 4,5 sekundy a rozjela se na 291 km/h. Připlatit si lze i za natáčení zadní nápravy, které je k dispozici jen pro Carreru S a vyšší specifikace. Porsche 911 Carrera T má rovněž tenčí a lehčí skla, standardně má i odlehčený menší akumulátor. Proti běžným verzím se provedení T liší kontrastními prvky karoserie, například černými zrcátky a dalšími detaily.

    Porsche 911 T

    Výroba nebude nijak omezena, pouze zájmem zákazníků. K dealerům a zákazníkům dorazí první kusy v únoru 2023 a auto lze již nyní objednávat. Cena v Německu začíná na částce 123 845 eur, což je aktuálně asi 3 050 000 Kč. U nás kvůli vyšší dani a zřejmě i odlišné cenové politice importéra ovšem bývají všechny 911 vždy o dost dražší. Jelikož ovšem základní 911 Carrera už nekoupíte s manuálem, je tahle verze velmi zajímavá možnost, jak mít opravdu klasické Porsche 911, pokud vám tedy nevadí, že je možná až zbytečně veliké.

    Fotogalerie

    Ohodnoťte článek
    Hlasování skončilo

    Čtenáři hlasovali do 12:00 pondělí 20. února 2023. Anketa je uzavřena.

    • Super
      19
    • Tvl
      16
    • Sladký
      7
    • Cože
      6
    • Trapas
      6
    • Haha
      5
    Vybrali jsme pro vás

    VIDEO: Střílej po mně! Kameraman natočil téměř celý útok v centru Prahy

    Premium Ve čtvrtek zemřelo rukou střelce Davida K. 14 obětí, 25 lidí je zraněných, z toho deset lidí těžce. Jedním z prvních na...

    Máma ji dala do pasťáku, je na pervitinu a šlape. Elišku čekají Vánoce na ulici

    Premium Noční Smíchov. Na zádech růžový batoh, v ruce svítící balónek, vánoční LED svíčky na baterky kolem krku. Vypadá na...

    Test světlých lahvových ležáků: I dobré pivo zestárne v obchodě mnohem rychleji

    Premium Ležáky z hypermarketů zklamaly. Jestli si chcete pochutnat, běžte do hospody. Sudová piva totiž dopadla před časem...