Porsche tahle výjimečná auta prostě umí. Ta atmosféra, kouzlo a až téměř hmatatelná vášeň dělají z těchto vozů něco výjimečného. 718 Spyder RS je vlastně 718 Cayman GT4 RS bez střechy a je to vůbec poprvé, co Porsche dalo svůj nejvypiplanější atmosférický motor do otevřeného modelu s motorem uprostřed. Ano, mluvíme o vysokootáčkovém atmosférickém šestiválci, který byste našli například v 911 GT3 i v závodní 911 GT Cup!
Provedení motoru je totožné s tím v Caymanu GT4 RS, šestiválcový boxer o objemu 4,0 litru disponuje parametry 500 koní a 450 Nm a je spojen s krátce odstupňovanou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou PDK. Když to srovnáte se 718 Spyder bez přídomku RS, máte v tomto případě plných 200 koní navíc, a to není zrovna málo, zejména když uvážíte, že Spyder RS je zároveň o 40 kg lehčí – na váze ukáže 1410 kg. To vše dohromady znamená, že 718 Spyder RS umí „stovku“ za 3,4 sekundy, „dvoustovku“ za 10,9 sekundy a jede maximálně 308 km/h!
Maximálním zážitkům za volantem, agilitě a sportovnosti auta je podřízeno prakticky vše. Příď Spyderu RS je totožná s Caymanem GT4 RS včetně kapoty z uhlíkovými vlákny vyztuženého plastu. NACA vstupy přivádí chladící vzduch k brzdám a zároveň nijak negativně neovlivňují hodnotu součinitele čelního odporu vzduchu. Deflektory po stranách předního nárazníků zvyšují přítlak a splitter je o něco kratší než u Caymanu GT4 RS a zaručuje tak aerodynamické vyvážení s přítlakem vzadu, kde najdete pro Porsche typický „kachní ocas“. Samostatnou kapitolou je lehoučká látková střecha, která je natahována manuálně a vlastně se jedná o jednovrstvou tkaninu, která chrání spíše jen před sluncem než před nepřízní počasí. O patřičnou zvukovou kulisu se pak postarají vstupy sání vzduchu po stranách hned za hlavami posádky.
Standardem 718 Spyder RS je o 30 mm snížený podvozek PASM, samosvorný diferenciál s vektorováním točivého momentu, uložení náprav v unibalech, což je věc používaná v motorsportu, nebo 20“ kovaná hliníková kola. Světlá výška, odklony kol nebo tuhost stabilizátorů je nastavitelná a každý si tak může auto nastavit dle svých preferencí nebo silnice/okruhu na který se chystá. Přitom ve srovnání s Caymanem GT4 RS jsou tlumiče i pružiny o něco měkčí, aby více korespondovaly s uvolněnějším charakterem auta bez střechy.
Pro získání ještě větší exkluzivity a sportovnosti je možné sáhnout po příplatkovém paketu Weissach. V něm dostanete lehká kovaná hořčíková kola, titanové koncovky výfuku a palubní deska je potažena materiálem Race-Tex, který neodráží sluneční paprsky do předního okna. Majitelé 718 Spyder RS si mohou pořídit také ručně vyráběný chronograf s titanovým pouzdrem, karbonovým ciferníkem a řemínkem ze stejné kůže, jaká je použita v interiéru. Cena nového Porsche 718 Spyder RS startuje na 155 575 eurech, tedy necelých 3,6 milionu korun…
Fotogalerie |