Polestar 3 láká na velký dojezd a bohatou výbavu

Elektrické SUV by mohlo díky veliké baterii ujet na jedno nabití přes 500 km

Polestar je něco jako čínská Tesla. Mají to být prémiová elektrická Volva s lepší dynamikou a vlastním stylem. U nás se s těmito auty moc nesetkáváme, ale Polestar 3 je už třetí sériový model této automobilky. Je to SUV srovnatelné třeba s BMW iX nebo Mercedesem EQS, aspoň pokud jde o přibližné rozměry a vnitřní prostor. Polestar 3 je dlouhý 4,9 metru, má pět sedaček a zavazadlový prostor o objemu 484 litrů, který jde sklopením sedadel zvětšit na 1411 litrů. Verze s „koulí“ pak může tahat až 2200 kg těžký vlek.

Prozatím byl model 3 představen ve verzi s dvojicí elektromotorů o celkovém výkonu 489 koní a točivém momentu 840 Nm, s příplatkovým paketem Performance mohou být parametry až 517 koní a 910 Nm. V obou případech je maximální rychlost omezena na 210 km/h, z nuly na 100 km/h vůz zrychlí za 5,0, respektive za 4,7 sekundy. A to není na auto s hmotností 2,6 tuny zase tak špatné.

Polestar 3

Zajímavostí je použití opravdu velké baterie o kapacitě 111 kWh, z čehož je 107 kWh využitelných. Díky tomu by měl Polestar 3 v reálném provozu urazit hodně přes 400 km, klidně i přes 500 km, když se budete trochu snažit. Baterie snese rychlonabíjení výkonem až 250 kW, který ji nabije z 10 na 80 % za půl hodiny. Většina zákazníků však bude nejspíš využívat domácí nabíjení s výkonem 11 kW, což by mělo stačit na dostatečné nabití vozu přes noc.

V místech, kde klasická auta se spalovacím motorem mívají chladič, se nachází kryt, pod kterým jsou senzory a kamery asistenčních systémů. Ty jsou součástí velmi bohaté komfortní a bezpečnostní základní výbavy, což má odpovídat prémiovému statusu značky. Standardně dodávané pneumatické odpružení s adaptivními tlumiči slibuje, že se na podvozku nešetřilo. Uvidíme, jak se auto bude na 21” kolech chovat, v příplatcích jsou dokonce „dvaadvacítky“.

Polestar 3

Interiér je překvapivě jednoduchý a minimalistický, to ovšem bude spoustě zákazníků určitě vyhovovat. Malý displej před volantem připomíná řešení u současných elektrických Volkswagenů, na výšku postavený tablet je pak zase inspirovaný Teslou, ale touto cestou jdou i jiné automobilky. Ačkoli lze Polestar 3 již objednávat (na britském trhu cena začíná v přepočtu na 2,2 milionu korun), první kusy dorazí k evropským zákazníkům nejdříve za rok.

Fotogalerie

Hodnocení článku

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 12:00 středa 8. března 2023. Anketa je uzavřena.

  • 18
  • 13
  • 10
  • 6
  • 6
  • 5