Tak už i Ferrari má SUV. I když, SUV, spíše crossover a postavený dle tradiční filozofie italské automobilky. Vlastně nejtrefněji by se dalo povědět, že se jedná o jakýsi přerostlý hatchback s pořádným motorem. A už jen fakt, že Ferrari nechce, aby Purosangue dominoval jeho výrobním číslům, ukazuje, že se o tradiční kupé, spidery a na zakázku stavěné modely bát nemusíme. Nakonec chvíli po Purosangue byla odhalena další zakázková stavba SP51 vycházející z 812 GTS. Radost příznivcům supersportů určitě udělá i nové Pagani Utopia, které je stále bez jakékoli elektrifikace. Naopak limitovaná edice Audi R8 V10 GT RWD nejspíš představuje definitivní rozloučení s Audi R8, minimálně s velkým atmosférickým zážehovým motorem. Na druhou stranu i nová generace Fordu Mustang se i nadále drží atmosférického V8 a přímo řazené převodovky. Jak je vidět, není úplně důvod nad vším lámat hůl.
V testu BMW M5 Competition po faceliftu Petr Hanke rovněž zjistil, že tady je svět ještě v pořádku, stejně jako v případě Audi RS Sportback, které se Vojtovi Bednářovi vrylo pod kůži. Ondřej Štaidl zase zjistil, že v případě dvou nejostřejších Formentorů uděláte lépe, když sáhnete po papírově slabším.
ROZHOVOR
A když už je řeč o nějaké lásce a vášni pro rychlá auta, určitě byste si neměli nechat ujít povídaní s Vladanem Hájkem. Vladan Hájek je vášnivý řidič, který za volantem tráví spoustu času, a to nejen pouhým cestováním, ale i na závodních tratích a vyjížďkách pro radost, a jehož charakterizuje osobitá kombinace pokory a krystalicky čistého entusiasmu. A ačkoli jeho hlavní obor s podnikáním s auty vlastně vůbec nesouvisel, osud tomu chtěl, že svou vášeň pro řízení krásných a výkonných aut přetavil do projektu Ricard & Bonette, který podobně nadšeným řidičům dává možnost tyto rychlé stroje okusit, aniž by je nutně museli mít ve své garáži.
HLAVNÍ TEST
Jak říká Ondra Štaidl: „Nenechte se zmást tvarem karoserie. Tohle SUV totiž jezdí téměř stejně zábavně jako skutečné sportovní auto. Hlavní zdroj emocí představuje charakterní šestiválec Nettuno spolu s precizně naladěným pohonem všech kol.“ Podle něj si nové Maserati nezadá s těmi nejlepšími řidičsky přitažlivými SUV, jako jsou Porsche Macan GTS, BMW X4 M nebo Jaguar F-Pace SVR. Proč? To si přečtete v novém vydání SPEEDu.
HISTORIE
Byla lehká, dobře vyvážená a jezdci ji milovali, zatímco soupeři nenáviděli. Příkladně se skládala do zatáček, aby hned ladně doskakovala za horizonty. Při jízdě v ikonickém závoďáku Škoda 130 RS nám málem vypadlo srdce bočním okénkem. Později jsme si zchladili žáhu v nové Fabii Monte Carlo. Petra Holečka jsme vyslali na Col de Turini, aby odhalil tajemství spojení Škody a Monte Carla.
Věřím, že se vám nové číslo bude líbit a zpříjemní vám volné chvíle přicházejícího podzimu. Přeji vám pěkné čtení
Petr Horák
šéfredaktor
Fotogalerie |