Nové BMW M5 CS je nejvýkonnější M, ale principiálně jde o rodinné auto s automatem

Překvapení v podobě ostřejší M5 CS je doposud nejvýkonnější a nejlépe akcelerující vůz divize M, který se kdy dostal do sériové výroby!

U trochu ostřejšího provedení M5 Competition to neskončilo, protože BMW připravilo překvapení. Supersedan M5 se dočkal ještě jedné vylepšené verze, která po vzoru ostatních verzí M dostala označení CS. A spolu s tím samozřejmě přišly na řadu poměrně významné úpravy, aby si M5 označení CS zasloužila. Došlo i na snížení hmotnosti, což sice nebude u skoro dvoutunového auta asi tak zásadní, ale alespoň něco. 

M5 CS má novou karbonovou kapotu s výraznějšími vstupy vzduchu s viditelnou strukturou uhlíkových vláken, ze stejného materiálu jsou kryty zrcátek, zadní spoiler a přední aerodynamické elementy v nárazníku. Karbonová je pochopitelně i střecha. Spolu s dalšími úpravami je M5 CS o dalších 70 kg lehčí než provedení M5 Competition.

Nové BMW M5 CS

Pod kapotou zůstal dvěma turbodmychadly přeplňovaný V8 o objemu 4,4 litru, ale posílil o dalších 10 koní na 635 koní v 6000 min-1. Točivý moment má hodnotu 750 Nm v rozmezí 1800 až 5950 min-1.

Nezdá se to jako zásadní zlepšení, ale v rámci přísnějších emisních norem, kdy se výkonové špičky spíše nepatrně snižují, je další zvýšení výkonu o 10 koní vlastně zázrak. Navíc díky nižší hmotnosti a upravené převodovce i pohonu všech kol byla vylepšena dynamika. Z klidu na 100 km/h BMW M5 CS zrychlí za rovné tři sekundy, tedy o tři desetiny rychleji než verze M5 Competition. Akcelerace na 200 km/h trvá jen 10,4 sekundy, tedy o čtyři desetiny rychleji. Jen pro perspektivu připomeňme, že Porsche Carrera GT akcelerovalo na 200 km/h za 9,9 sekundy a McLaren F1 za 9,4 sekundy.

Z tohoto pohledu opravdu nelze považovat BMW M5 CS, což je vlastně principiálně stále rodinné auto s automatem, za pomalé auto a asi nikomu nebude vadit, že maximální rychlost je nadále omezena na 305 km/h jako u standardní M5 (kde si za posunutí omezovače navíc musíte připlatit).

Nové BMW M5 CS

V rozletu budou M5 CS krotit standardně dodávané karbon-keramické brzdy, které ve srovnání se standardními brzdami na M5 Competition přináší významnou úsporu neodpružené hmotnosti 23 kg.

Podvozek sice vychází z M5 Competition, ale aktivní tlumiče jsou převzaty z M8 Gran Coupé a změn se dočkalo i uložení tlumičů a pružin, vše s ohledem na vylepšení jízdních vlastností a zohlednění změny hmotnosti auta.

Nové BMW M5 CS

BMW ale tvrdí, že o každodenní použitelnost vůz nepřijde, proto v palubním menu nastavení nechybí jízdní režim Comfort. Standardně jezdí M5 CS na 20" kolech s pneumatikami Pirelli P Zero Corsa vpředu o rozměru 275/35 R 20 a vzadu 285/35 R 20.

Zůstává také pohon všech kol převzatý z M5, takže řidič může nastavit, jak má fungovat a zda bude upřednostňovat zadní nápravu. Samozřejmě opět lze veškerý výkon poslat jen dozadu v režimu 2WD a zároveň lze zcela vypnout veškeré asistenční systémy kromě ABS, takže se M5 CS promění ve velice efektivní továrnu na recyklaci pneumatik a jejich ekologickou přeměnu v plynné skupenství.

Nové BMW M5 CS

Další úpravy jsou spíše kosmetické, jako je třeba jiný design koncovek výfuku, nové barvy a kontrastní lakování kol a masky chladiče. Odlišné je i čalounění skořepinových sedadel (s vyšitým logem Nürburgringu na opěrkách hlavy) či spousta dalších detailů v interiéru.

BMW si ale pohrálo i s infotainmentem a řidič má mít nyní rychlejší přístup k nastavení režimů jízdní dynamiky. Ačkoli se bavíme o ostřejším provedení, M5 CS nechybí všechny myslitelné komfortní funkce včetně standardně dodávaného vyhřívání sedadel a podobně. Na trh BMW M5 CS dorazí na jaře a česká cena byla stanovena na 4 833 400 Kč.

Fotogalerie

Hodnocení článku

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 15:45 neděle 30. května 2021. Anketa je uzavřena.

  • 36
  • 29
  • 20
  • 19
  • 19
  • 18