Středa 20. ledna 2021, svátek má Ilona
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
EXPRES

  • Zprávy
  • Celebrity
  • Jen pro muže
  • Sport
  • Video
  • Speed
  • jít naiDNES.cz

    Nordschleife má nového rekordmana! A je to pěkný kalup!

    Severní smyčka Nürburgringu (Nordschleife) je považována za nejnáročnější okruh planety, a proto se automobilky přetahují o to, které auto ji zajede nejrychleji. Nový rekordman mezi sériově prodávanými auty se jmenuje Mercedes-AMG GT Black Series.

    O Mercedesu-AMG GT Black Series se říká, že je to víceméně závodní auto na značkách, když spousta věcí na podvozku i aerodynamice je inspirována zavodním vozem kategorie GT3.

    Mercedes se rozhodl ukázat rychlost svého aktuálně nejsportovnějšího auta s výkonem 730 koní tím, že za volant posadil továrního pilota Mara Engela a vyslal jej na Nordschleife. Výsledkem je 20,832 km dlouhý okruh zajetý v čase 6:48,047.

    Mercedes-AMG GT Black Series

    Mercedes-AMG GT Black Series

    „Byla to pořádná jízda,“ nechal se slyšet Maro Engel po zajetí rekordního kola. „V sektoru Kesselchen jsem jel okolo 270 km/h a na rovince Döttinger Höhe dokonce přes 300 km/h! AMG GT Black Series je o hodně rychlejší než GT3. Nakonec, zajet s produkčním autem na Nordschleife čas 6:48,047 v těchto podmínkách, to je něco neskutečného. Stejně jako GT3 i AMG GT Black Series nabízí spoustu možností nastavení, což mi dovolilo si najít nastavení, které mi vyhovovalo,“ dodal.

    Jen doplňme, že trať nebyla zcela suchá, teplota vzduchu byla 7 °C a teplota tratě 10 °C…

    Zajímavé je, že Mercedes prozradil, s jakým nastavením bylo rekordní kolo zajeté, takže tady je návod. Obuty byly pro AMG GT Black Series standardní pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 MO, vůz byl vybaven balíčkem Track Package, což znamená, že měl bezpečnostní rám a čtyřbodové pásy.

    Mercedes-AMG GT Black Series

    Mercedes-AMG GT Black Series

    Přední splitter byl maximálně vysunut do pozice Race, dolní i horní prvek zadního křídla byl nastaven do prostřední polohy a podvozek byl snížen o 5 mm vpředu a 3 mm vzadu, aby byl zesílen Venturiho efekt na difuzoru.

    Odklony kol byly zvětšeny na maximum, tedy 3,8° vpředu a 3,0° vzadu, stabilizátory si Maro Engel nechal nastavit na nejtvrdší ze tří možností a systém kontroly trakce měl na poloze 6 nebo 7 v závislosti na tom, ve které části tratě se zrovna nacházel.

    Fotogalerie

    O čem sní tvůj e-mail?

    Šéfredaktor pro tebe každý čtvrtek vybere ty největší pecky a kauzy, které ti nesmí uniknout

    Kdo staví vilu na Babě? Muž s vazbami na sponzory Zemanovy kampaně

    Premium Nová prosklená vila na vrchu Baba v Praze budí zájem místních i turistů. Dům patří firmě Luboše Paška, který je...

    Ano, Češi byli nejlepší! říká zámořský expert o časech, kdy i Kanada žárlila

    Premium Omlouvá se při vzpomínce na nezdar Pavla Patery v Dallasu. Zápasy proti Buffalu s Dominikem Haškem v brance přirovnává...

    TEST olejů: nejhorší je kokosový, zdravější je i sádlo

    Premium Na smažení a fritování, do salátů, omáček i dresinků... Do velkého srovnání olejů a tuků jsme vybrali dvacet výrobků....

    Komentáře
    Vezmeme vás na titulní stranu
    Středa 20. ledna 2021, svátek má Ilona
    • schránka
    • Přihlásit Můj účet
    EXPRES

    jít naiDNES.cz