Pondělí 1. března 2021, svátek má Bedřich
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
EXPRES

  • Zprávy
  • Celebrity
  • Jen pro muže
  • Sport
  • Video
  • Speed
  • jít naiDNES.cz

    Mototechna loni prodala 12 tisíc aut, zájem o zánovní vozy vzrostl i přes pandemii

    Tisková konference AAA Auto | foto: AAA Auto

    Přestože celý automobilový trh zaznamenal pokles, podíl zánovních automobilů na celkových prodejích ve skupině Aures Holdings vzrostl.

    Skupina Aures Holdings v loňském roce v České republice a na Slovensku prodala 12 tisíc zánovních automobilů pod značkou Mototechna, tedy téměř stejně jako o rok dříve. Poměr zánovních automobilů na celkovém prodeji v rámci skupiny Aures Holdings, provozovatele značek AAA Auto a Mototechna, tak vzrostl na více než 17 procent.

    Stále rostoucí podíl zánovních aut lze přisuzovat zhoršující se ekonomické situaci, kdy lidé preferují cenově výhodnější zánovní vozy před novými. Největší zájem byl o vůz Škoda Fabia Combi.

    „Prodej zánovních automobilů i přes nepříznivou situaci na celém automotive trhu nadále rostl. V roce 2020 jsme prodali téměř stejně zánovních aut jako o rok předtím, a to i přes celkový pokles v počtu prodaných automobilů. Pod značkou Mototechna jsme tak prodali téměř pětinu aut. Důvod tohoto nárůstu je zcela logický a navazuje na přestávky ve výrobě a ještě delší čekací doby u nových automobilů. Vekou roli hraje také zhoršující se ekonomická situace kvůli pandemii. Zánovní vozy jsou totiž stále oproti novým levnější až o 40 procent. Zákazníci si je navíc mohou rovnou odvézt, aniž by na jejich výrobu museli čekat. I v dnešní době, kdy jsou naše provozovny zavřené, si zákazník díky on-line prodeji může zánovní automobil pořídit ještě ten samý den, kdy si ho na internetu vybere,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva Aures Holdings, která značku Mototechna provozuje.

    Nejprodávanějším automobilem v české nabídce Mototechny byla v roce 2020 Škoda Fabia (13 procent), které se prodalo o 12 procent více než v předchozím roce. Dalšími oblíbenými modely byly Škoda Rapid (5 procent), která se již nevyrábí, a Škoda Octavia (4 procenta). Značka Škoda celkově tvoří více než třetinu poptávky v Mototechně. Na Slovensku vede shodně Škoda Fabia, v Polsku tradičně Opel Astra.

    V loňském roce úplně poprvé vozy SUV zazářily v kategorii zánovních aut a z první příčky sesadily hatchbacky, které ztratily na popularitě napříč celým segmentem ojetých automobilů. Zánovních vozů SUV se prodalo 37 procent a svého prvenství dosáhly nejen na domácím trhu, ale také na sousedním Slovensku.

    Zánovní automobil s benzínovým pohonem upřednostnilo 82 procent zákazníků. Naopak zájem o zánovní vozy s dieselovým motorem se za poslední rok snížil o třetinu. Roste poptávka po elektromobilech a hybridech, kterých se v loni v Mototechně prodalo trojnásobně více než v roce 2019.

    O čem sní tvůj e-mail?

    Šéfredaktor pro tebe každý čtvrtek vybere ty největší pecky a kauzy, které ti nesmí uniknout

    Randění pod rouškou. Reportérka absolvovala sedm pokusů o seznámení

    Premium „Jestli si někoho nenajdeš, než ti bude třicet, nainstaluju ti seznamku,“ oznámila mi moje nejlepší kamarádka. Patřím...

    Zavřené nezavřené restaurace. Jak vypadá zapovězený společenský život?

    Premium Zaplněné stoly, skupinky lidí se sklenicemi vína a smích nesoucí se až na ulici. Nejde o výjev starý víc než rok, ale o...

    Mord v hospodě U Dvou koček. Zloději odnesli cigarety, víno a ruce oběti

    Premium Okolo pouličních lamp tančily roje vloček. Sníh propůjčil pražským ulicím něžný a romantický vzhled. Jen jediné...

    Komentáře

    Mohlo by vás zajímat

    Vezmeme vás na titulní stranu
    Pondělí 1. března 2021, svátek má Bedřich
    • schránka
    • Přihlásit Můj účet
    EXPRES

  • Zprávy
  • Celebrity
  • Jen pro muže
  • Sport
  • Video
  • Speed
  • jít naiDNES.cz