Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav

  • Zprávy
  • Celebrity
  • Jen pro muže
  • Sport
  • Video
  • Speed
  • Antiyoutuber
  • jít naiDNES.cz

    Mototechna loni prodala 12 tisíc aut, zájem o zánovní vozy vzrostl i přes pandemii

    Tisková konference AAA Auto | foto: AAA Auto

    Přestože celý automobilový trh zaznamenal pokles, podíl zánovních automobilů na celkových prodejích ve skupině Aures Holdings vzrostl.

    Skupina Aures Holdings v loňském roce v České republice a na Slovensku prodala 12 tisíc zánovních automobilů pod značkou Mototechna, tedy téměř stejně jako o rok dříve. Poměr zánovních automobilů na celkovém prodeji v rámci skupiny Aures Holdings, provozovatele značek AAA Auto a Mototechna, tak vzrostl na více než 17 procent.

    Stále rostoucí podíl zánovních aut lze přisuzovat zhoršující se ekonomické situaci, kdy lidé preferují cenově výhodnější zánovní vozy před novými. Největší zájem byl o vůz Škoda Fabia Combi.

    „Prodej zánovních automobilů i přes nepříznivou situaci na celém automotive trhu nadále rostl. V roce 2020 jsme prodali téměř stejně zánovních aut jako o rok předtím, a to i přes celkový pokles v počtu prodaných automobilů. Pod značkou Mototechna jsme tak prodali téměř pětinu aut. Důvod tohoto nárůstu je zcela logický a navazuje na přestávky ve výrobě a ještě delší čekací doby u nových automobilů. Vekou roli hraje také zhoršující se ekonomická situace kvůli pandemii. Zánovní vozy jsou totiž stále oproti novým levnější až o 40 procent. Zákazníci si je navíc mohou rovnou odvézt, aniž by na jejich výrobu museli čekat. I v dnešní době, kdy jsou naše provozovny zavřené, si zákazník díky on-line prodeji může zánovní automobil pořídit ještě ten samý den, kdy si ho na internetu vybere,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva Aures Holdings, která značku Mototechna provozuje.

    Nejprodávanějším automobilem v české nabídce Mototechny byla v roce 2020 Škoda Fabia (13 procent), které se prodalo o 12 procent více než v předchozím roce. Dalšími oblíbenými modely byly Škoda Rapid (5 procent), která se již nevyrábí, a Škoda Octavia (4 procenta). Značka Škoda celkově tvoří více než třetinu poptávky v Mototechně. Na Slovensku vede shodně Škoda Fabia, v Polsku tradičně Opel Astra.

    V loňském roce úplně poprvé vozy SUV zazářily v kategorii zánovních aut a z první příčky sesadily hatchbacky, které ztratily na popularitě napříč celým segmentem ojetých automobilů. Zánovních vozů SUV se prodalo 37 procent a svého prvenství dosáhly nejen na domácím trhu, ale také na sousedním Slovensku.

    Zánovní automobil s benzínovým pohonem upřednostnilo 82 procent zákazníků. Naopak zájem o zánovní vozy s dieselovým motorem se za poslední rok snížil o třetinu. Roste poptávka po elektromobilech a hybridech, kterých se v loni v Mototechně prodalo trojnásobně více než v roce 2019.

    Ohodnoťte článek
    Hlasování skončilo

    Čtenáři hlasovali do 14:32 pátek 21. května 2021. Anketa je uzavřena.

    • Trapas
      66
    • Super
      54
    • Sladký
      26
    • Haha
      25
    • Cože
      24
    • Tvl
      23