Elektrifikace v praxi. Nejvýkonnější „céčko“ přišlo o V8 a pořádně přibralo...

Pod kapotou už je jen čtyřválec a hybridní systém. Parametry jsou parádní, kazí je ovšem hmotnost…

Nová generace Mercedesu třídy C ve vrcholné sportovní verzi AMG přináší podstatné změny, ale jen pod kapotou. Design se totiž stále nese v tradičním duchu verzí AMG s masivními nárazníky, drobnými aerodynamickými úpravami a auto stojí na velkých kolech. Standardně má 19“ ráfky, připlatit si lze za „dvacítky“.

Proti standardnímu „céčku“ má AMG širší blatníky (vpředu o 76 mm) a dokonce má i o 50 mm vystrčený „čumák“. Odlišná konstrukce podvozku pak znamená o 10 mm delší rozvor ve srovnání s běžnou třídou C.

Mercedes-AMG C 63 S E Performance

Velká revoluce se však odehrává pod kapotou. Že bude další AMG C 63 už jen čtyřválec bylo jasné už před časem. Vpředu už nenajdeme tradiční osmiválec, ale dvoulitrový čtyřválec spojený s elektromotory. Mercedes se chlubí, že využil zkušeností z F1 a motor dostal elektricky asistované turbodmychadlo a také elektromotor na zadní nápravě. Samotný čtyřválec má parametry 476 koní a 545 Nm, což je určitě dost. Ale když se do práce zapojí v maximální možné míře elektromotor, jsou pak systémové parametry 680 koní a 1020 Nm.

Pomocná baterie hybridního systému má kapacitu 6,1 kWh a slouží především jako „booster“, když řidič v závislosti na zvoleném jízdním režimu šlápne na plyn. Není primárně určená pro pohon auta a dlouhý dojezd. I proto hybridní AMG výhradně na elektřinu ujede jen asi 13 km. V takovém režimu je rychlost omezena na 125 km/h. Baterii lze dobíjet ze zásuvky, ovšem auto ji dobíjí i za jízdy zbytkovou energií nebo při brzdění.

Mercedes-AMG C 63 S E Performance

Systém pohonu všech kol má funkci umožňující odpojit přední nápravu a auto přepnout do pohonu čistě zadních kol v „driftovacím“ režimu, ale pak nebude možné zrychlit z 0 na 100 km/h za 3,4 sekundy. Nejvyšší rychlost je klasicky omezena na 250 km/h, půjde si připlatit za posunutí omezovače na 270 km/h u verze kombi a dokonce 280 km/h u sedanu.

Podvozek je poměrně konvenční a auto má klasické ocelové pružiny. Samozřejmě ale dostanete adaptivní tlumiče, jejichž charakteristiku lze nastavit při volbě jízdních režimů od komfortního přes několik sportovních až po ten nejostřejší. Nechybí ani systém natáčení zadní nápravy, takže složitostí a elektronických hračiček má AMG C 63 možná až příliš. Pak se není čemu divit, že nové AMG C 63 má pohotovostní hmotnost 2111 kg, z čehož hned 89 kg připadá na hybridní baterii. To ambice tohoto vozu stát se nejlepším sportovním sedanem ve své třídě asi trochu zbrzdí. Jen pro zajímavost je tenhle Mercedes stejně těžký jako druhá generace SUV Mercedes ML.

Mercedes-AMG C 63 S E Performance

Nové AMG je také o masivních 331 kg těžší než konkurenční BMW M3 rovněž vybavené pohonem všech kol. Je tedy otázka, jaké AMG vlastně tenhle Mercedes bude, když má hybridní čtyřválec, nabíjí se ze zásuvky a zvuk do okolí musí vydávat z reproduktoru. To už si ale musí potenciální klienti zhodnotit sami.

Fotogalerie

Hodnocení článku

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 12:00 pátek 27. ledna 2023. Anketa je uzavřena.

  • 9
  • 8
  • 5
  • 5
  • 4
  • 4