Mercedes-Maybach je od roku 1921, kdy Wilhelm a Karl Maybachovi začali vyrábět automobily, považována za jeden z etalonů automobilového luxusu, stylu a společenského postavení. Jejich cílem bylo vytvořit „to nejlepší z nejlepšího“, a tato snaha dodnes charakterizuje jedinečnou auru Maybachu. Aby překonala nejvyšší očekávání výjimečnosti, musí jít s dobou a přizpůsobovat se. Další krok je uvedení premiérového plug-in hybridu.
Třída S v provedení Maybachu si rozhodně na nedostatek zákazníků stěžovat nemůže, přesto je dobré ukázat, že vám osud ledních medvědů není úplně jedno, a k výjimečnému luxusu přidat i trochu té šetrnosti k životnímu prostředí. Přitom plug-in hybridní Maybach S 580 e je jen první krok Maybachu směrem k elektrické budoucnosti, první čistě elektrické auto má představit už letos.
Základem hybridní pohonné jednotky je velice povedený řadový zážehový šestiválec s parametry 367 koní a 500 Nm doplněný o elektromotor s výkonem 150 koní a točivým momentem 440 Nm. Kombinovaný systémový výkon pohonné jednotky činí 510 koní a točivý moment 750 Nm, což zaručuje zajímavou jízdní dynamiku. Především okamžitě dostupný točivý moment elektromotoru se podílí například na zrychlení 0-100 km/h v čase 5,1 sekundy. Maximální rychlost je elektronicky omezena na obligátních 250 km/h, v čistě elektrickém režimu jede Maybach S 580 e maximálně 140 km/h.
Mercedes neuvádí přesnou kapacitu baterie plug-in hybridu S 580 e, ale při průměrné spotřebě 25,0-22,9 kWh/100 km a dojezdu v čistě elektrickém režimu až 100 km to vychází na baterie s využitelnou kapacitou okolo 25-30 kWh. Nabíjet ji můžete z wallboxu s třífázovým připojením výkonem 11 kW, volitelně je k dispozici i stejnosměrné nabíjení výkonem až 60 kW, s nímž vybitou baterii nabijete za zhruba půl hodiny.
Jako první se nového plug-in hybridního Maybachu dočkají zákazníci v Číně, pak bude následovat Thajsko, Evropa a zbytek světa.
Fotogalerie |