Mercedes-AMG SL se vrací k uspořádání 2+2 i látkové střeše, zůstal mu osmiválec

24. listopadu 2021
Nové SL je znovu pro čtyři, má pohon všech kol a natáčení zadní nápravy.

Mercedes SL je automobilová ikona a snad nikdo nečekal, že s přísnějšími emisními požadavky a změnou společenského paradigmatu by automobilka tenhle drahý luxusní model opustila. Státy kolem Perského zálivu a především Severní Amerika představují stále příliš lukrativní trhy na to, aby Mercedes takové auto už nedělal.

Nová generace Mercedesu SL přichází s pozměněnou koncepcí, neboť se vrací k uspořádání interiéru 2+2. Předchozích několik generací SL totiž byla pouze dvoumístná auta (generace R129 byla od roku 1989 také jen dvoumístná, za příplatek bylo však možné mít dodatečné sedačky vzadu), ale když je aktuálně v nabídce otevřený model AMG GT, bylo třeba SL trochu odlišit.

Mercedes ovšem rovnou připouští, že zadní sedačky jsou spíše nouzové a počítáno je s nimi pro děti, neboť jsou koncipovány na postavy s výškou do 150 cm.

Mercedes-AMG SL

Design vozu se rovněž docela výrazně proměnil, zmizel ten rozměrný zadek a poněkud konzervativní pojetí auta. Ale to je dáno i tím, že se SL vrátilo k látkové střeše, takže designéři a konstruktéři získali mnohem větší svobodu pro návrh designu.

I díky tomu se auto mohlo vrátit k uspořádání interiéru 2+2. Látková střecha totiž nezabírá tolik místa jako kompozitové panely pevné střechy.

Zajímavé je, že jen kvůli novému SL Mercedes vytvořil prakticky zcela novou platformu. Je celohliníková a proti předchozímu SL má novinka o 18 procent vyšší torzní tuhost. Dokonce má větší tuhost než AMG GT. Celohliníková karoserie pak váží jen 270 kg a vůz se prý vyznačuje mimořádně nízko položeným těžištěm.

Ačkoli je rozsáhlá doprovodná tisková zpráva k novému modelu plná slovíček jako nízká hmotnost a odlehčování, ve skutečnosti nové SL váží o 100 kg více než odcházející generace. Celkem nové SL na váze ukáže 1950 kg. Je ale o poznání větší a má třeba o 115 mm delší rozvor.

Mercedes-AMG SL

Prozatím budou v prodeji dvě verze, obě s označením AMG. Obě mají čtyřlitrový osmiválec se dvěma turbodmychadly a liší se jeho naladěním.

„Základní“ AMG SL 55 má parametry 476 koní a 700 Nm, z nuly na 100 km/h zrychlí za 3,9 sekundy a rozjede se na 295 km/h. Silnější AMG SL 63 nabídne 585 koní a 800 Nm, zrychlení na 100 km/h za 3,6 sekundy a maximální rychlost 315 km/h. Standardem je u obou aut pohon všech kol (poprvé v historii modelu SL), natáčení zadní nápravy (rovněž poprvé) a devítistupňový automat. SL 55 má adaptivní podvozek, SL 63 semi-aktivní.

Nechybí ani aktivní hydraulické stabilizátory, které pomáhají omezovat náklony auta v zatáčkách. V příplatcích jsou pak třeba karbon-keramické brzdy.

Mercedes-AMG SL

Významně se proměnil interiér, kterému dominuje obrovský dotykový panel uprostřed, jako by tam někdo odložil tablet. Před řidičem je pak multifunkční digitální přístrojový štít místo klasických ručičkových „budíků“. Mercedes v SL nabídne všechny možné bezpečnostní a asistenční systémy a také funkce palubního infotainmentu, které má aktuálně k dispozici.

Model SL vždycky patřil na vrchol nabídky, takže mu nejnovější inovace Mercedesu chybět nebudou. Na koho bude základní specifikace málo, může samozřejmě utrácet donekonečna v katalogu příplatků. Později dorazí další motorizace, čeká se například na výkonný hybrid. Do té doby musíme počkat už jen na ceny a specifikace pro český trh.

Fotogalerie

O čem sní tvůj e-mail?

Šéfredaktor pro tebe každý čtvrtek vybere ty největší pecky a kauzy, které ti nesmí uniknout

Hodnocení článku

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 23:29 čtvrtek 24. března 2022. Anketa je uzavřena.

  • 13
  • 6
  • 4
  • 2
  • 2
  • 2
Komentáře