Nová generace Mercedesu SL se po dvou generacích složitého mechanismu pevné skládací střechy vrátila k tradiční látkové střeše a prozatím byly v nabídce jen dvě verze s osmiválci. Mercedes si vždycky u SL schovával nějaké civilnější motory na později. Nyní představil provedení SL 43, které ovšem nemá šestiválec, jak by se podle číselného označení podobného s jinými Mercedesy nedávné doby mohlo zdát.
Pod číslem 43 se nově skrývá dvoulitrový čtyřválec s elektricky asistovaným turbodmychadlem a pomocným řemenem poháněným startér/generátorem. Systém přeplňování je odvozen od toho, který Mercedes už od roku 2014 úspěšně používá v F1. Parametry má tenhle čtyřválec vskutku úctyhodné. Dostává ze sebe 381 koní a 480 Nm, krátkodobě lze výkon zvýšit ještě o dalších 14 koní. To jsou jistě zcela dostatečná čísla na pohodové projížďky s rezervou pro předjíždění, ale tak nějak se nelze zbavit pocitu, že k velkému SL vždycky patřil nějaký objemnější víceválcový motor.
Na druhou stranu výkonem tenhle čtyřválec dokonce překovává atmosférické i přeplňované šestiválce z minulé generace SL a je na úrovni atmosférického osmiválce verze SL 500 předminulé generace. Akcelerace z klidu na 100 km/h trvá jen 4,9 sekundy a v rozletu vůz zarazí omezovač až u 275 km/h, takže pomalý rozhodně nebude. Motor je podle očekávání spojen s devítistupňovým automatem AMG Speedshift se systémem mokrých spojek. Ten nahrazuje klasický měnič točivého momentu a převodovka má nejen nižší ztráty, ale především rychlejší reakce a více připomíná projevem dvouspojkové převodovky. Čtyřválcové SL 43 je výhradně zadokolka.
S pohotovostní hmotností 1810 kg je tahle verze prozatím také nejlehčí z celé nabídky nového SL. Jinak se čtyřválcové SL 43 nijak zásadně neliší od sourozenců s osmiválcem. Mercedes sice trochu pozměnil přední a zadní část a auto posadil na nová 19“ kola, ale můžete si připlatit za stejné doplňky jako u osmiválců včetně 20“ a 21“ kol anebo aerodynamického paketu, který zvýrazní přední část aerodynamickými doplňky a vzadu přidá účinný difuzor.
Připlatit si můžete i za natáčení zadní nápravy. V rámci paketu AMG Dynamic Plus pak lze mít samosvorný diferenciál, žlutě lakované brzdové třmeny a o 10 mm snížený podvozek. Nechybí ani rozšířené funkce palubního infotainmentu, nastavitelné jízdní režimy, široké možnosti konektivity a vůbec všechno, co člověk od luxusního kabrioletu od Mercedesu očekává. Ceny budou zveřejněny později.
Fotogalerie |