Zatímco se v současné době automobilky při různých výročích předhánějí v tom, kdo představí úchylnější elektromobil, Mercedes při 55. výročí AMG nad ničím složitým nepřemýšlel a poslal do světa limitovanou edici okruhového speciálu AMG GT, který může soukromníkům přiblížit pocity profesionálních jezdců kategorie GT3.
Na silnici se s tímhle autem nedostanete, je to ultimativní okruhová hračka. Stojí 369 000 eur bez daně a to už je na dostřel plnohodnotnému závodnímu vozu, který si můžete u Mercedesu rovněž objednat. Ale pokud chcete jen něco na hraní a do závodů se pouštět nechcete, asi není, co řešit. Dalo by se říci, že tenhle speciál je kombinací závodních Mercedesů ze dvou kategorií.
Motor je sice stejný jako ve verzi pro GT4 (verze pro kategorii GT3 stále používá atmosférický osmiválec o objemu 6,2 litru) a auto je jen o 10 kg těžší (1400 kg proti 1390 kg GT4), ale třeba rozměry závodních kol 325/660-18 a 325/705-18 jsou bližší verzi GT3. Čtyřlitrový osmiválec se dvěma turbodmychadly původem z AMG GT Black Series dostal například nové vstřikovače a inženýrům AMG se ho podařilo vyladit na pěkných 734 koní a 850 Nm. Je spojený s vzadu umístěnou šestistupňovou sekvenční převodovkou Hewland LHS a nastavitelným závodním diferenciálem. Koncepce transaxle zajišťuje ideální rozložení hmotnosti.
Chybět nesmí plně nastavitelný podvozek a nastavitelné jsou také stabilizátory. Brzdy jsou převzaty ze závodních aut, vpředu jsou kompozitové kotouče o průměru 390 mm s šestipístkovými třmeny, vzadu 355 mm s čtyřpístkovými třmeny. Vůz má nastavitelné závodní ABS i nastavitelnou kontrolu trakce. Interiér je rovněž odvozen ze závodních vozů a plně vyhovuje aktuálním předpisům FIA, takže teoreticky byste s ním mohli vyrazit i do oficiálních závodů.
Závodní bezpečnostní nádrž má objem 120 litrů. V základní výbavě je dokonce i klimatizace, která ovšem není nějakým luxusním ústupkem zhýčkaným zákazníkům s nadváhou a bez fyzické přípravy řídit závodní auto. Její účel není ani tak chladit jezdce, ale pomáhat s odmlžením skel například v dešti. Je to tedy spíše bezpečnostní než komfortní prvek. Přikoupit si můžete i systém pro chlazení sedačky a helmy, dávkovač pití pro jezdce a dokonce lze domontovat i bezpečnostní sedačku pro spolujezdce, což bude asi oblíbený příplatek.
Mercedes se nebrání ani dalším individuálním úpravám, ale to už musíte konzultovat přímo s výrobcem. Auto je možné už objednávat, osobně vyzvednout v Affalterbachu si jej pojedete někdy v polovině roku. Mercedes slibuje i rozsáhlou zákaznickou podporu a především dodávky náhradních dílů. U okruhových aut se totiž počítá s tím, že se občas něco rozbije.
Fotogalerie |