Mercedes-AMG GT 63 S E Performance: 843 koní a 1400 Nm pro čtyři odvážné

Sportovní divize Mercedesu – AMG – představila svůj historicky první elektrifikovaný model. Je jím čtyřdveřové GT a rozhodně má co nabídnout!

Hybrid můžete v podstatě pojmout dvěma způsoby, buď vám jde především o co nejnižší spotřebu paliva, anebo chcete maximálně využít kombinace spalovacího a elektrického motoru k co nejlepší jízdní dynamice.

AMG už ze své podstaty pochopitelně zvolilo druhý způsob a první elektrifikované AMG spoléhá i na technologie vyvinuté pro F1.

Mercedes-AMG GT 63 S E Performance

Pro příznivce AMG je důležité, že základem auta s označením AMG GT 63 S E Performance 4Matic+ je stále dvěma turbodmychadly přeplňovaný zážehový osmiválec o objemu 4,0 litru, sám o sobě dává 639 koní a 900 Nm. A je doplněn o elektromotor s výkonem 204 koní, takže výsledné parametry celé hybridní pohonné jednotky zní 843 koní a 1400 Nm. To je mimochodem nejvíc, co kdy které sériově vyráběné AMG nabídlo.

Také jízdní dynamika tomu odpovídá – zrychlení 0–100 km/h za 2,9 sekundy, 0–200 km/h za méně než deset sekund a „maximálka“ 316 km/h.

Mercedes-AMG GT 63 S E Performance

Zatímco motor je umístěn standardně vpředu podél, elektromotor je integrován do zadního samosvorného diferenciálu. Plně variabilní pohon všech kol 4Matic+ ovšem při prokluzu zadních kol dovoluje přenášet sílu elektromotoru i na přední kola.

Aby elektromotor mohl účinně přispívat nejen dynamice při rozjezdu, ale i vyšších rychlostech, je spojen s dvoustupňovou samočinnou převodovkou, která při rychlosti 140 km/h přeřadí na „dvojku“. Mimochodem elektromotor je schopen dosahovat až 13 500 min-1!

Řidič si může vybírat z několika různých přednastavených režimů fungování nejen hybridní pohonné jednotky, ale i převodovky, pohonu všech kol podvozku, řízení nebo výfuku. K dispozici jsou režimy Electric, Comfort, Sport, Sport+, Race, Slipery a Individual.

Mercedes-AMG GT 63 S E Performance

K napájení elektromotoru slouží akumulátor vyvinutý AMG a využívající poznatky z F1. Má kapacitu 6,1 kWh, pracuje s napětím 400 V, umí dávat stálý výkon 70 kW, po dobu deseti sekund dokonce 150 kW, a na váze ukáže jen 89 kg. Baterii lze nabíjet z běžné zásuvky, wallboxu nebo u nabíjecí stanice výkonem 3,7 kW a na plně nabitou baterii Mercedes-AMG GT 63 S E Performance ujede v čistě elektrickém režimu 12 km.

Každý z 560 článků baterie je samostatně chlazen asi 14 litry speciální kapaliny a systém udržuje optimální teplotu baterie okolo 45 °C, a to dokonce i při tvrdém zacházení při jízdě na okruhu. Baterie je stejně jako elektromotor umístěna vzadu a přispívá tak lepšímu rozložení hmotnosti mezi nápravy.

Mercedes-AMG GT 63 S E Performance

Auto standardně jezdí na podvozku AMG Ride Control s pneumatickým odpružením. To využívá vícekomorové měchy a vedle samočinného udržování světlé výšky nabízí adaptivní, elektronicky ovládané nastavitelné odpružení.

Vůbec poprvé jsou použity ventily upouštějící tlak, které dovolují ještě přesnější nastavení charakteristiky podvozku. Inženýrům AMG se rovněž podařilo významně rozšířit repertoár podvozku jak na straně komfortu, tak na straně dynamiky, a navíc podvozek ještě rychleji reaguje na změny povrchu pod koly a jízdní situaci. Standardem jsou rovněž karbon-keramické brzdy s kotouči o průměru 420 mm předu a 380 mm vzadu.

Fotogalerie

Hodnocení článku

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 23:30 čtvrtek 6. ledna 2022. Anketa je uzavřena.

  • 8
  • 7
  • 5
  • 5
  • 5
  • 5