Pondělí 24. června 2024, svátek má Jan
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

  • Zprávy
  • Celebrity
  • Jen pro muže
  • Sport
  • Video
  • Speed
  • Antiyoutuber
  • jít naiDNES.cz

    Slavné oddělení Renault Sport končí, na rozloučenou přináší Megane R.S. Ultime

    Renault Megane R.S. Ultime | foto: Renault

    Ze světa zmizí další slavné označení, které vždy znamenalo, že s autem byla zábava. Renault Megane R.S. Ultime úspěšný příběh uzavírá.

    Oddělení Renault Sport vzniklo v roce 1976 a za téměř půl století svého působení z jeho dílen vyjela celá řada skvělých aut, která ve své kategorii patřila k tomu vůbec nejlepšímu, co jste mohli řídit. Jenže časy se mění, sportovní aktivity Renaultu přebírá Alpine a aut jako byly Megane R.S. nebo Clio R.S. už se nejspíš nedočkáme. Proto byste si neměli nechat ujít poslední auto z dílen Renault Sportu.

    V pátek 13. ledna byl na autosalonu v Tokiu představen Renault Megane R.S. Ultime – auto kterého bude vyrobeno jen 1976 kusů jako odkaz na rok založení oddělení Renault Sport, všechna auta budou mít v interiéru plaketu s pořadovým číslem s podpisem Laurenta Hurgona, který s Megane R.S. zajel rekordy na Nürburgringu, v Suzuce a Spa-Francorchamps. Všechny vozy budou vybaveny speciálním polepem a na výběr bude ze čtyř barev – černé Etoilé, bílé Nacré, žluté Sirius a oranžové Tonic. Za nás ale tohle auto je správně v typické žluté barvě Renault Sportu.

    Renault Megane R.S. Ultime

    Renault Megane R.S. Ultime má rozšířené blatníky – vpředu o 60 mm, vzadu o 45 mm, výdechy vzduchu za předním kolem, LED světlomety R.S. Vision, výfuk vyvedený uprostřed zadního nárazníku a nový difuzor. Řada detailů karoserie je v černé barvě a působí tak výrazněji. Uvnitř dominují skořepinová, titanově černou Alcantarou čalouněná sedadla nebo volant s kontrastním červeným proužkem na 12. hodině.

    Ve výbavě ovšem najdete i celou řadu komfortních prvků, které u takového auta trochu zvyšují hmotnost, ale zase zvyšují jeho přívětivost pro každodenní použití, jmenujme alespoň audiosystém Bose, adaptivní tempomat, palubní telemetrii, připlatit si můžete za head-up displej, střešní okno (to by si pořídil do takového auta snad jen naprostý blázen) nebo krycí plachtu pro případ, že s autem budete vyrážet jen občas a chcete mu v garáži dopřát maximální ochranu.

    Renault Megane R.S. Ultime

    Svou technikou poslední edice Meganu R.S. vychází z provedení Trophy, pohání ji turbodmychadlem přeplňovaná „jedna-osmička“ s parametry 300 koní a 420 Nm, standardní převodovkou je dvouspojková EDC a v základní výbavě dostanete i samosvorný diferenciál Torsen. Megane R.S. Ultime je schopen zrychlit z klidu na 100 km/h za 5,7 sekundy, ale daleko podstatnější je, že je posazen na lehkých 19“ kolech Fuji Light obutých do pneumatik Bridgestone Potenza S007, které byly původně vyvinuty pro vrcholný Megane R.S. Trophy.

    Další důležité prvky jsou brzdy Brembo s dělenými kotouči, podvozek Cup hydraulické dorazy tlumičů nebo unašeče předních kol s oddělenými čepy, což zabraňuje přenosu točivého momentu do řízení.

    Renault Megane R.S. Ultime od jara nahradí verze Megane R.S. a Megane R.S. Trophy, u nás půjde objednávat od února, kdy budou zveřejněny i ceny.

    Fotogalerie

    Ohodnoťte článek
    Hlasování skončilo

    Čtenáři hlasovali do 12:00 úterý 16. května 2023. Anketa je uzavřena.

    • Haha
      12
    • Super
      10
    • Sladký
      6
    • Cože
      5
    • Trapas
      5
    • Tvl
      5