McLaren 765LT Spider sází na nízkou hmotnost a zážitky: Nemá rádio ani klimatizaci

Nejrychlejší otevřený vůz McLarenu všech dob doplňuje již vyprodané kupé Long Tail. A bude jich dost, aby zbylo i na vás.

Řada modelů LT spadající pod kategorii Super Series se dočkala dalšího přírůstku. McLaren totiž vzal techniku již vyprodaného kupé a postavil na ní roadster 765LT Spider. Podle McLarenu tak vzniklo nejrychlejší produkční auto v historii značky se stahovací střechou a zároveň má posunout spojení s řidičem na úplně jinou úroveň.

Modely LT jsou svým způsobem okruhové hračky homologované pro silniční provoz a proti standardním modelům jsou především lehčí. Spider 765LT sice přibral ve srovnání s kupé 49 kg, ale i tak je s hmotností 1388 kg o plných 80 kg lehčí než třeba model 720S Spider. Nejbližší konkurence, kterou McLaren taktně nespecifikuje, je prý o minimálně 100 kg těžší.

Ona přidaná hmotnost jde na vrub mechanismu celokarbonové jednodílné střechy, která se složí nebo natáhne za 11 sekund, a to i při jízdě do rychlosti 50 km/h. McLaren také uvádí, že mechanismus nevydává žádné pazvuky a během celého procesu se úroveň hluku skládání střechy pohybuje jen okolo 50 dB, maximálně dosáhne 60 dB.

McLaren 765LT Spider

Pak je tu ještě jedna zajímavost, a to skleněný větrný deflektor uprostřed mezi sedačkami, který slouží při jízdě se střechou dole k udržování příjemného prostředí v interiéru (netvoří je kolem hlavy větrné víry), ale zároveň ho lze i při jízdě se střechou nahoře stáhnout a nechat do kabiny pronikat rachot přeplňovaného čtyřlitrového osmiválce.

McLaren 765LT Spider

Ten má výkon 765 koní a točivý moment 800 Nm a převodové poměry dvouspojkové převodovky byly zkráceny, takže pružné zrychlení je ve srovnání s modelem 720S Spider o 15 procent lepší. Jinak z 0 na 100 km/h zrychlí 765LT Spider za 2,8 sekundy a na 200 km/h za 7,2 sekundy. Sprint na čtvrt míle zvládne za rovných 10 sekund a nejvyšší rychlost je zcela jistě dostatečných 330 km/h.

McLaren 765LT Spider

Stejně jako u ostatních McLarenů byl v rámci odlehčování zasažen i interiér, takže sedačky mají polstrování a čalounění jen tam, kde je potřeba, chybí hluková izolace i koberečky a v základu nedostanete ani klimatizaci (přidává 10 kg) či audio systém (přidá 1,5 kg). Ovšem pokud patříte mezi rozmazlené jedince, kterým přijde nedůstojné vylézat z auta za 10 milionů s propoceným tričkem, McLaren vám klimatizaci bez příplatku dodá. Stejně tak audio systém, pokud si myslíte, že chcete poslouchat něco jiného než motor.

McLaren 765LT Spider

Ti, co to myslí s odlehčováním vážně, si mohou ještě přiobjednat ultralehké sedačky z McLarenu Senna a pár dalších detailů, kterými se hmotnost celého auta sníží až na 1278 kg. Jinak se samozřejmě nekladou meze individualizaci a výrobce bude jistě rád, když budete v jeho katalogu příslušenství a doplňků divize MSO zaškrtávat. Produkce pro rok 2021 už byla sice vyprodána, ale ze slíbených 765 aut ještě nějaké kusy zbyly, takže je šance, že se dostane i na vás.

Fotogalerie

Hodnocení článku

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 23:30 pondělí 29. listopadu 2021. Anketa je uzavřena.

  • 8
  • 7
  • 4
  • 4
  • 4
  • 3