Maserati Project24 není jen auto, ale kompletní program ježdění na okruhu

Že by se i Maserati chystalo do Le Mans? Nevypadá to tak, ale okruhový speciál z limitované edice se určitě bude prodávat dobře.

Ačkoli by označení Project24 a výrazný futuristický design s velkou zadní aerodynamickou „ploutví“ naznačovaly snahu Maserati o vstup do kategorie LMH nebo LMDh, není tohle chystaný projekt závodního speciálu, nýbrž připravované okruhové auto pro soukromníky. Vyrobeno bude pouze 62 kusů a Maserati nabídne klientům okruhové zážitky podobné těm, jaké zažívají zákazníci Ferrari v rámci programu Corse Clienti.

Půjde o kompletní servis spojený s provozem závodního auta na okruzích a řidičskou školu. Je dost dobře možné, že auta bude Maserati nejen prodávat, ale i jen pronajímat. Stejně jako to má s okruhovými auty Ferrari, i Maserati se o uskladnění a péči o vozy postará. Vy se vždycky jen dopravíte na okruh, kde usednete do připraveného auta. A po skončení akce ho zase odevzdáte technikům. Detaily programu ale automobilka ještě upřesní.

Maserati Project24

Vůz vzniká na základech sériového Maserati MC20, ale karoserie je upravena s ohledem na lepší aerodynamiku a zvýšení přítlaku. Zůstává celokarbonový monokok a Maserati vůz vybaví bezpečnostními prvky dle požadavků FIA, takže Project24 mimo jiné dostane homologovanou nádrž FT3 na 120 litrů paliva, protipožární systém a bezpečnostní rám. Cíl je srazit hmotnost vozu pod 1250 kg, naopak výkon třílitrového šestiválce díky novým turbodmychadlům a jinému nastavení povyroste na asi 740 koní. Převodovka bude šestistupňová sekvenční, auto dostane závodní spojku a klasický mechanický samosvorný diferenciál.

Maserati Project24

Uvnitř jezdce přivítá závodní kokpit bez zbytečností, klimatizace v něm však bude. Stejně tak nastavitelné ABS a kontrola trakce. Těmi ale disponují i vozy kategorie GT3, takže to není žádný ústupek nezkušeným řidičům. Podvozek okruhového Maserati bude kompletně nastavitelný, včetně možnosti nastavení tuhosti stabilizátorů. Nastavit půjdou i aerodynamické prvky vpředu a vzadu. Nebude rovněž chybět vysílačka pro možnost komunikace s boxy, telemetrie a třeba systém pneumatických zvedáků pro zjednodušení obsluhy vozu v boxech.

Maserati ještě neuvádí cenu ani termín dodání aut zákazníkům. Vývoj je teprve na začátku a podrobnějších informací se dočkáme zřejmě až příští rok. Každopádně případní zájemci by se už měli určitě u italské automobilky hlásit, aby se na ně dostalo.

Fotogalerie

Hodnocení článku

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 12:00 čtvrtek 12. ledna 2023. Anketa je uzavřena.

  • 5
  • 3
  • 2
  • 2
  • 2
  • 1