Čtvrtek 6. října 2022, svátek má Hanuš
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
EXPRES

  • Zprávy
  • Celebrity
  • Jen pro muže
  • Sport
  • Video
  • Speed
  • Antiyoutuber
  • jít naiDNES.cz

    Maserati Project24 není jen auto, ale kompletní program ježdění na okruhu

    Maserati Project24 | foto: Maserati

    Že by se i Maserati chystalo do Le Mans? Nevypadá to tak, ale okruhový speciál z limitované edice se určitě bude prodávat dobře.

    Ačkoli by označení Project24 a výrazný futuristický design s velkou zadní aerodynamickou „ploutví“ naznačovaly snahu Maserati o vstup do kategorie LMH nebo LMDh, není tohle chystaný projekt závodního speciálu, nýbrž připravované okruhové auto pro soukromníky. Vyrobeno bude pouze 62 kusů a Maserati nabídne klientům okruhové zážitky podobné těm, jaké zažívají zákazníci Ferrari v rámci programu Corse Clienti.

    Půjde o kompletní servis spojený s provozem závodního auta na okruzích a řidičskou školu. Je dost dobře možné, že auta bude Maserati nejen prodávat, ale i jen pronajímat. Stejně jako to má s okruhovými auty Ferrari, i Maserati se o uskladnění a péči o vozy postará. Vy se vždycky jen dopravíte na okruh, kde usednete do připraveného auta. A po skončení akce ho zase odevzdáte technikům. Detaily programu ale automobilka ještě upřesní.

    Maserati Project24

    Vůz vzniká na základech sériového Maserati MC20, ale karoserie je upravena s ohledem na lepší aerodynamiku a zvýšení přítlaku. Zůstává celokarbonový monokok a Maserati vůz vybaví bezpečnostními prvky dle požadavků FIA, takže Project24 mimo jiné dostane homologovanou nádrž FT3 na 120 litrů paliva, protipožární systém a bezpečnostní rám. Cíl je srazit hmotnost vozu pod 1250 kg, naopak výkon třílitrového šestiválce díky novým turbodmychadlům a jinému nastavení povyroste na asi 740 koní. Převodovka bude šestistupňová sekvenční, auto dostane závodní spojku a klasický mechanický samosvorný diferenciál.

    Maserati Project24

    Uvnitř jezdce přivítá závodní kokpit bez zbytečností, klimatizace v něm však bude. Stejně tak nastavitelné ABS a kontrola trakce. Těmi ale disponují i vozy kategorie GT3, takže to není žádný ústupek nezkušeným řidičům. Podvozek okruhového Maserati bude kompletně nastavitelný, včetně možnosti nastavení tuhosti stabilizátorů. Nastavit půjdou i aerodynamické prvky vpředu a vzadu. Nebude rovněž chybět vysílačka pro možnost komunikace s boxy, telemetrie a třeba systém pneumatických zvedáků pro zjednodušení obsluhy vozu v boxech.

    Maserati ještě neuvádí cenu ani termín dodání aut zákazníkům. Vývoj je teprve na začátku a podrobnějších informací se dočkáme zřejmě až příští rok. Každopádně případní zájemci by se už měli určitě u italské automobilky hlásit, aby se na ně dostalo.

    Fotogalerie

    O čem sní tvůj e-mail?

    Šéfredaktor pro tebe každý čtvrtek vybere ty největší pecky a kauzy, které ti nesmí uniknout

    Většina vlád selže. Mladí se do deseti let chopí revoluce, soudí Cílek

    Premium Václav Cílek, geolog a klimatolog, věří, že se blížíme k civilizačnímu zlomu. Ústí k němu nabalující se krize a vidina...

    Jak přestat chrápat. Pomoct může i tenisový míček, říká primář Jirák

    Premium Chrápání postihuje zhruba 57 procent mužů a 40 procent žen. Kdy může být chrápání signálem vážného problému? A co to je...

    Mužské sny. Po čem muži doopravdy touží a co si radši nechají ujít

    Premium My ženy si ve svých hlavách dokážeme utvořit dokonalé scénáře a domněnky, které jsou ovšem mnohdy vzdálené realitě....

    Komentáře

    Mohlo by vás zajímat

    Vezmeme vás na titulní stranu
    Čtvrtek 6. října 2022, svátek má Hanuš
    • schránka
    • Přihlásit Můj účet
    EXPRES

  • Zprávy
  • Celebrity
  • Jen pro muže
  • Sport
  • Video
  • Speed
  • Antiyoutuber
  • jít naiDNES.cz