Sobota 20. dubna 2024, svátek má Marcela

  • Zprávy
  • Celebrity
  • Jen pro muže
  • Sport
  • Video
  • Speed
  • Antiyoutuber
  • jít naiDNES.cz

    Nové Maserati GranTurismo sází na tradiční vzhled a zbrusu novou techniku

    Maserati GranTurismo Trofeo | foto: Maserati

    Nové luxusní kupé od Maserati si zachovává klasický design a dostalo i plně elektrický pohon.

    Ačkoli Maserati dělalo kolem příprav nové generace svého kupé GranTurismo více než rok pořádný humbuk, zase tak velká revoluce se nekoná, alespoň podle prvních oficiálních fotografií. Zcela nové auto se totiž drží původních tvarů GranTurisma, až by jeden řekl, že je to snad opět jen další facelift. Ale ve skutečnosti je to úplně nové auto s novou technikou a na nové flexibilní platformě.

    Prakticky žádný díl není shodný s minulou generací. Pro automobilku je model GranTurismo zásadní, protože se jedná o jakousi vlajkovou loď a vrcholný luxusní model. Supersport MC20 stojí trochu stranou, ovšem GranTurismo a příbuzné GranCabrio (které samozřejmě bude také), jsou zásadní vozy. Minulé generace automobilka v letech 2007 až 2019 vyrobila skoro 40 000 kusů.

    Maserati GranTurismo Trofeo

    Nové GranTurismo dostalo přeplňovaný třílitrový šestiválec Nettuno, který v základní verzi Modena nabídne parametry 490 koní a 600 Nm, ve sportovní Trofeo pak 550 koní a 650 Nm. Standardem je samočinná převodovka a pohon všech kol s preferencí zadní nápravy. Verze se zážehovým motorem váží 1795 kg a základní provedení Modena zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy, zatímco výkonnější Trofeo potřebuje 3,5 sekundy. Trofeo pojede až 320 km/h, zatímco Modena „jen“ 302 km/h.

    Maserati GranTurismo Folgore

    Zcela nová kapitola je pak pro Maserati elektrický pohon, který bude mít provedení Folgore. Design elektrické verze se od té se zážehovým motorem zásadně neliší a Maserati doufá, že sebere zákazníky Tesle, ale i Audi nebo Porsche. Právě E-tron GT a Taycan mají být asi nejbližší soupeři nového elektrického kupé od Maserati. Velká baterie s kapacitou 93 kWh (z toho je 83 kWh využitelných) pracuje s napětím 800 V (stejně jako systém od Porsche) a trojici elektromotorů zásobuje tak, že celkový výkon elektrické soustavy (jeden elektromotor vpředu a dva vzadu) je 750 koní a točivý moment 1350 Nm. Oba zadní elektromotory pak mohou najednou přenést všechen dostupný výkon. Elektrické Maserati GranTurismo Folgore zrychlí na 100 km/h za 2,7 sekundy a rozjede se až na 320 km/h. Hmotnost elektrické verze je ale 2260 kg, za což může především obří baterie.

    Podle tradice nabídne Maserati rozšířené možnosti individualizace, ale jinak můžeme nové GranTurismo brát jako vlastně klasické luxusní kupé. V prodeji se novinka objeví na jaře, elektrické Folgore dorazí o něco později. Za další rok by pak měl přijít kabriolet rovněž ve verzi s elektrickým i spalovacím motorem.

    Fotogalerie

    Ohodnoťte článek
    Hlasování skončilo

    Čtenáři hlasovali do 12:00 pátek 10. února 2023. Anketa je uzavřena.

    • Super
      11
    • Sladký
      8
    • Trapas
      5
    • Haha
      4
    • Cože
      4
    • Tvl
      4