Na akci, kterou provázelo typické britské počasí s deštěm i zapadajícím sluncem byly přítomným předvedeny všechny důležité modely automobilky, včetně takových ikon, jako je Lotus Elan, Lotus Esprit Turbo nebo monopost F1 Lotus 72. Vše završil průjezd čistě elektrického Lotusu Evija. Pak už ovšem přišel čas posledního mohykána, který zároveň ukazuje veliký pokrok automobilky za poslední roky.
Lotus Emira má výrazný, ale zároveň vcelku uhlazený design, kde prý každý vstup nebo výdech vzduchu, každá linie a každá plocha má svůj přesně daný úkol, přivádět, odvádět anebo vést proudící vzduch kolem karoserie tak, aby byla aerodynamika vozu co nejefektivnější.
Historický odkaz Colina Chapmana, který dával přednost důmyslné lehké konstrukci před těžkými auty s velkými a výkonnými motory, se odráží i v tomto voze, který na váze ukáže 1405 kg. Základem konstrukce je nedávno představená nová platforma Lotusu, a jak řekl bývalý mistr světa F1 Jenson Button, auto má vynikající mechanický grip, skvělý zvuk, je krásně čitelné a ovladatelné, ale zároveň dostatečně komfortní.
Ačkoli jsou Lotusy proslulé především svým puristickým pojetím zážitku z jízdy, Emira bude uvnitř své pasažéry na poměry Lotusu doslova hýčkat. Díly interiéru mají kvalitní povrchovou úpravu a hodně dbáno bylo na vnímanou kvalitu. Celek působí sportovně, ale útulně. Ve výbavě nechybí ani multimediální systém s velkým displejem, digitální přístrojový štít, tempomat, jízdní asistenty a další vymoženosti. V interiéru je i celá řada přihrádek a odkládacích prostor, takže se nemusíte bát, že nebude kam odložit mobilní telefon nebo brýle. Za sedadly je pak prostor pro zavazadla.
Emira má motor uložený uprostřed a poháněná zadní kola. Těm může sílu dodávat buď osvědčený přeplňovaný třiapůllitrový V6 od Toyoty známý už z modelů Exige a Evora, anebo přeplňovaný řadový čtyřválec o objemu 2,0 litru od AMG. Na výběr jsou hned tři převodovky: přímo řazená, samočinná nebo dvouspojková. Lotus blíže nespecifikuje, které převodovky jsou pro který motor, dá se předpokládat, že čtyřválec bude k mání s manuálem a DCT, V6 s manuálem a automatem. Příliš jasno není ani v parametrech motorů, tisková zpráva mluví o rozmezí 360–400 koní při uvedení na trh, přičemž čtyřválec by měl přijít až v létě 2022. Akcelerace 0–100 km/h by neměla trvat déle než 4,5 sekundy a „maximálka“ činí 290 km/h.
Výroba nového Lotusu bude probíhat v modernizované továrně v Hethelu, ceny budou začínat na částce 60 000 liber, tedy necelých 1,8 milionu korun, a prodejci Lotusu už berou objednávky. První zákazníci se svého Lotusu Emira dočkají příští rok na jaře.
Fotogalerie |