Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána

  • Zprávy
  • Celebrity
  • Jen pro muže
  • Sport
  • Video
  • Speed
  • Antiyoutuber
  • jít naiDNES.cz

    Lamborghini Huracán Tecnica kombinuje zdánlivě neslučitelné. A má 640 koní jen na zadních kolech!

    Stojí někde na půl cesty mezi běžným Huracánem a ostrou okruhovou verzí STO. Má ovšem nabízet to nejlepší z obou dvou.

    Huracán je s námi už přes osm let a zatím to nevypadá, že by měl zamířit do důchodu. Lamborghini představilo novou verzi Tecnica, která má vyplnit mezeru mezi Huracánem Evo s pohonem zadních kol a ostrou okruhovou verzí STO připomínající závodní speciál pro sérii Super Trofeo. Huracán Tecnica je vlastně něco na způsob Porsche 911 GT3, což je také auto schopné nabídnout velmi pěkné zážitky na okruhu, ale zároveň být ještě akceptovatelným způsobem civilizované na silnici.

    Lamborghini dokonce nešetřilo na hlukové izolaci, aby se s autem daly absolvovat dlouhé dálniční přejezdy. Ono je sice zábavné slyšet ten řev desetiválce někde na okruhu nebo v horském údolí, ale když vás pak čeká 800 km na jeden zátah po autostrádě A1 z Monzy do Neapole s tempomatem nastaveným na 130 km/h, tak úplně nechcete, aby vám z těch konstantních otáček a monotónního hučení pukla lebka. To pak člověk z odpoledne na té krásné pobřežní silnici Strada Statale Amalfitana nic nemá. Mimochodem, když se dáte u Atrani nahoru po Via Cigliano a pokračujete po Strada Provinciale 1, dojedete po moc pěkné silnici k Monte Chiunzi a pak si můžete vybrat, jestli pojedete doleva na Sant’Egidio del Monte Albino nebo doprava zpátky k pobřeží Amalfi. Ale to jsme trochu odbočili… 

    Lamborghini Huracán Tecnica

    Každopádně o kvalitní akustickou kulisu by i přes zachování komfortních prvků mělo být postaráno. Atmosférický desetiválec nabízí moc pěkných 640 koní při rovných 8000 min-1 a 565 Nm při 6500 min-1. Síla klasického atmosférického motoru putuje jen na zadní kola přes sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku. Z 0 na 100 km/h Lamborghini Huracán Tecnica zrychlí za 3,2 sekundy, na 200 km/h za 9,1 sekundy a rozjede se až na 325 km/h.

    I když má být tato verze univerzální, standardně je dodávána s karbon-keramickými brzdami s šestipístkovými třmeny a kotouči o průměru 380 mm vpředu a čtyřpístkovými třmeny a 356mm kotouči vzadu. Lamborghini u nich slibuje lepší dávkovatelnost a komfort v běžném provozu, ale zároveň odolnost a výdrž při okruhovém nasazení. Pneumatiky dodal Bridgestone, Potenzy Sport mají vpředu rozměr 245/30 R 20, vzadu 305/30 R 20.

    Lamborghini Huracán Tecnica

    Podvozek využívá klasické ocelové pružiny a adaptivní elektronicky řízené tlumiče. Spolu s přepracovaným řízením a překalibrováným systémem natáčení zadní nápravy má Huracán Tecnica nabídnout široké spektrum schopností od stability a klidu při běžném ježdění v základním jízdním režimu až po ostré reakce na okruhu v režimech Sport a Corsa. Huracán Tecnica má rovněž řidiči pomáhat při kontrole přetáčivých smyků, ale všechny elektronické pomocníky bude možné zcela vypnout, což jistě zkušení řidiči velice ocení. 

    Lamborghini Huracán Tecnica

    Podle fotek je patrné, že je Huracán Tecnica inspirován modely Sián a také Essenza SCV12, ale za svůj původ v základní modelové řadě se nijak nestydí. A nemá ani důvod, proč by měl. Přepracovaná aerodynamika s novým zadním křídlem proti provedení Huracán Evo zvyšuje přítlak o 35 % a zároveň o 20 % snižuje aerodynamický odpor. Zajímavě řešený je i nový kryt motoru a lepší má být i výhled dozadu, což je zase další prvek, který usnadní každodenní soužití. 

    Jestli hledáte nějaké puristické „Lambo“, s nímž se dá jezdit každý den, asi jste ho právě našli. Jen si ještě musíte počkat na cenu, tu automobilka zatím nezveřejnila.

    Fotogalerie

    Ohodnoťte článek
    Hlasování skončilo

    Čtenáři hlasovali do 12:00 pondělí 15. srpna 2022. Anketa je uzavřena.

    • Super
      12
    • Haha
      3
    • Cože
      2
    • Trapas
      2
    • Sladký
      2
    • Tvl
      2