Upravená motorka od VTR Customs je inspirována slavným letadlem

Junkers Ju 52 je legendární třímotorový dopravní letoun ze 30. let minulého století. Ten s registrací D-AQUI v šedočerném zbarvení Lufthansy z roku 1936 se proslavil po celém světě a přezdívá se mu Iron Annie. A právě tohle letadlo inspirovalo jednoho zákazníka VTR Custom při přestavbě BMW R 18.

Předobraz slavného letadla je na motorce vidět na celé řadě detailů – například ciferník rychloměru integrovaný do nádrže, který má připomínat staré přístroje v kokpitu a který dostal ručičku speciálně vyrobenou hodinářskou firmou Zeitzone Zurich, „rychloupínáky“ panelů kapotáže, jaké byste našli na mnoha letadlech a samozřejmě nemohl chybět motiv vlnitého plechu typického pro Ju 52. Sedlo má připomínat jezdecké sedlo a lakování šedou a černou barvou odráží barevné schéma Iron Annie.

BMW R 18 Iron Annie

Základem přestavby je motocykl BMW R 18 First Edition. Nejprve byl vyjmut motor a natřen na černo, stejně jako veškeré chromované díly a černou povrchovou úpravu DLC (Diamond Like Carbon) má přední vidlice. Ta je o 7 cm kratší a spolu výškově nastavitelným tlumičem Wilbers zdůrazňují přikrčený postoj motocyklu. Aby motorka vypadal kompaktněji, nechal úpravce vyrobit velká 18“ a 21“ kola Kineo. Další technickou lahůdkou jsou v motorsportu používané páčky brzdy a spojky Magura HC3.

Nespočet hodin práce si vyžádalo vymodelování palivové nádrže, zadní části kapotáže s naznačenou ocasní ploutví letounu, bočních panelů a přístrojového štítu, protože byly ručně tvarovány z hliníkového plechu. Reminiscencí na tradiční kovovou konstrukci letadel jsou rovněž četné nýty s čočkovitou hlavou.

BMW R 18 Iron Annie

BMW R 18 Iron Annie má homologaci pro silniční provoz a ve svém novém domově u Ženevského jezera bude jistě budit zaslouženou pozornost. Už jen proto, že VTR Custom a zákazník se domluvili, že žádný další takový motocykl už nevznikne.

Fotogalerie

Hodnocení článku

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 12:00 pondělí 26. června 2023. Anketa je uzavřena.

  • 12
  • 10
  • 4
  • 3
  • 2
  • 2