Ikonické Porsche 911 se proměnilo v terénní vůz pro rallye: Když máte ta správná přání

Pořádný balík peněz není vždy zárukou vkusu a intelektu, stačí se podívat na registrační značky na přání na spoustě českých aut. Dlouhodobý klient společnosti Singer si ale evidentně přát umí správně.

Zadání bylo celkem jednoduché: vzít 911 se vzduchem chlazeným motorem a postavit auto, které bude poctou vozům Porsche z 80. let, kdy se proháněly po tratích rychlostních zkoušek, ať už to byla 911 SC/RS, nebo 959, a pokud možno, aby se s takto upraveným autem dalo účastnit závodů.

A tak se kalifornská společnost Singer, která se specializuje na speciální úpravy starých Porsche, spojila s expertem na rallye 911 Richardem Tuthillem a výsledkem je auto pojmenované All-Terrain Competition Study (ASC). 

Tedy vlastně dvě, protože nejmenovaný klient si přál jedno auto v ikonické barvě Singeru Parallax White, které je určeno pro závodění v rychlých pouštních soutěžích, a druhé v červené barvě Corsica Red, které bude používat na asfaltových soutěžích.

All-Terrain Competition Study

Jako základ bílého vozu posloužilo Porsche 911 generace 964 z roku 1990, karoserie byla zesílena pro drsné zacházení v terénu a vnější panely jsou z uhlíkového kompozitu. Jsou lehké, dají se snadno měnit a dovolují rychlý přístup k podvozku auta.

Jak je z fotek a videa zřejmé, byla dramaticky zvětšena světlá výška, dráhy tlumičů i celková odolnost zavěšení. Pohyby každého kola vozu krotí dva tlumiče s pěti nastavitelnými parametry, kované hliníkové ráfky v rozměru 8 x16“ jsou obuté do terénních pneumatik BFGoodrich a o účinné zpomalení se starají brzdy se čtyřpístkovými třmeny.

All-Terrain Competition Study

Vzadu je umístěn dvěma turbodmychadly přeplňovaný šestiválcový boxer o objemu 3,6 litru, který dává 450 koní a 570 Nm. Síla motoru je přenášena na všechna čtyři kola prostřednictvím pětistupňové sekvenční převodovky a transmisemi se třemi samosvornými diferenciály. Auto je vybaveno homologovanou nádrží pro dálkové soutěže, dvěma náhradními koly, FIA homologovaným bezpečnostním rámem a sedadly a nejmodernější GPS navigací.

Majitel se tak s tímhle unikátem může vydat do soutěží, jako je Baja 1000 nebo rallye Dakar, auto by však mělo zvládnout různorodý terén. Co je nejlepší, dal majitel tohoto vozu svolení, aby Singer na přání dalších zákazníků postavil podobné, v terénu schopné auto.

All-Terrain Competition Study

A co si o takovém autě myslí Richard Tuthill? „Tato spolupráce svedla dohromady nejlepší inovace, nejmodernější technologie a desetiletí zkušeností z rallye do jednoho neuvěřitelně schopného terénního auta. V 80. letech jsme byli partnery Prodrivu a připravovali pro ně karoserie pro Rothmans Porsche 911 SC/RS, které byly částečnou inspirací pro ASC. Je mi potěšením spolupracovat se společností Singer a vdechnout život tomuto neskutečnému stroji. Těším se na další spolupráci a jsem velice hrdý na to, čeho jsme dosáhli.“

Fotogalerie

Hodnocení článku

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 9:18 středa 12. května 2021. Anketa je uzavřena.

  • 47
  • 42
  • 36
  • 35
  • 34
  • 34