Honda dala hybridní techniku IndyCar do aktuální generace modelu CR-V

Hybridní pohonné jednotky budou v zámořské sérii IndyCar zavedeny až příští ok, Honda ovšem už má domácí úkol hotový, a tak jej naroubovala do karoserie svého SUV CR-V.

Projekt, jehož výsledkem je Honda CR-V Hybrid Racer, dostal příznačné jméno The Beast. Podepsány jsou pod ním inženýři a technici severoamerických kanceláří Hondy – HPD (Honda Performance Development) v Kalifornii a designéři z NAAD (North America Auto Design Division) a stavbu následně provedli v Honda ADC (Automotive Development Centru) v Ohiu spolu s techniky HART (Honda of America Racing Team). A proč tohle auto vlastně vzniklo? Prý jako pojízdná laboratoř na testování nové pohonné jednotky…

Honda CR-V Hybrid Racer

Srdcem celého auta je dvěma turbodmychadly přeplňovaný V6 o objemu 2,2 litru spalující 100% CO2 neutrální palivo. Tomu pak pomáhá blíže nespecifikovaný elektromotor, jemuž energii dodává superkapacitor. Pohonná jednotka je uložena uprostřed auta a tam, kde obvykle CR-V mívá motor, tam jsou obrovské chladiče převzaté z vozu pro IndyCar.

Z monopostu zámořské formulové série jsou i další komponenty, například šestistupňová sekvenční převodovka Xtrac, řídící jednotka motoru nebo zavěšení zadních kol včetně brzd. Naopak zavěšení předních kol a přední brzdy pocházejí z poslední generace závodní Hondy NSX GT-3 Evo22. Auto stojí na 20“ kolech se sportovními pneumatikami Firestone Firehawk Indy 500, které mají vpředu rozměr 285/35 ZR 20 a vzadu 305/35 ZR 20.

Honda CR-V Hybrid Racer

Základem šasi je prostorový rám z chrom-molybdenových trubek a dolní část karoserie po spodní linii oken je karbonová konstrukce zkonstruovaná a vyrobená pouze pro účely tohoto konceptu. Naopak od spodní linie oken nahoru je to karoserie ocelová a přímo převzatá ze sériové Hondy CR-V včetně skleněného čelního okna nebo střešního okna. Specifikem jsou ovšem vzhůru otevírané dveře nebo přední splitter a zadní křídlo generující přítlak.

Interiér je přísně účelové a není v něm nic, co v něm být nemusí. Jak si však můžete všimnout, jsou tam dvě závodní skořepinové sedačky a to znamená, že někteří vyvolení budou moci jistě dechberoucí dynamiku Hondy CR-V Hybrid Racer okusit na vlastní kůži. Škoda, že se hodna o žádných výkonových nebo jízdních parametrech vozu vůbec nezmiňuje… Honda CR-V Hybrid Racer se veřejnosti poprvé představila tento víkend při úvodním podniku IndyCar v St. Petersburgu, následovat budou ještě závodní víkendy v Long Beach, Alabamě, Mid-Ohiu, Torontu, Nashvillu, Portlandu a při závěrečném závodě podniku sezóny v Monterey.

Honda CR-V Hybrid Racer

Nutno říci, že Honda není jediná, kdo takovou zběsilost postavil, už v 80. letech dal Ford motor z F1 do Transitu, o něco později v 90. letech Renault ukryl techniku F1 do MPV Espace a loni Ford představil elektrickou šílenost Ford Pro Electric SuperVan s výkonem 2000 koní.

Fotogalerie

Hodnocení článku

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 12:00 pondělí 3. července 2023. Anketa je uzavřena.

  • 15
  • 13
  • 11
  • 6
  • 5
  • 4