Kompaktní hatchbacky s pohonem předních kol jsou oblíbená auta a konkurence je vcelku silná – Renault, Hyundai, Ford, Volkswagen, Cupra a další mají v téhle kategorii svého zástupce. Proto je třeba hledat způsoby, kterými se zviditelnit a ukázat schopnosti právě svého auta. Severní smyčka Nürburgringu je považována za nejnáročnější kus asfaltu na této planetě a dobrý čas zajetý právě tam má svoji váhu.
Přeplňovaným dvoulitrem s parametry 329 koní a 420 Nm poháněný Civic Type R umí sprint 0-100 km/h za 5,4 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 275 km/h. Nová generace Civicu je v porovnání s předchůdcem uhlazenější a má ještě lepší aerodynamiku, včetně vysoko posazeného zadního křídla nebo aerodynamických prvků na podlaze vozu, které nejenže potlačují vztlak, ale dokonce generují přítlak, což u tohoto typu aut nebývá úplně běžné.
Vedle toho má nový Civic o 35 mm delší rozvor, víceprvkové zavěšení zadních kol a výrazně širší rozchod kol, což výrazně posiluje jeho stabilitu především v zatáčkách. „Civic Type R byl vyvinut v rámci konceptu ,Ultimate Sport 2.0‘, jehož cílem je být dokonalým sportovním modelem s pohonem předních kol, který v řidičích vzbuzuje důvěru a vzrušení, jež rezonuje v srdci,“ vysvětluje Hideki Kakinuma, vedoucí projektu Civic Type R. „Od uvedení Civicu Type R na trh v roce 2022 jsme zaznamenali řadu pozitivních ohlasů po celém světě, které dalece předčily naše očekávání, ale měli jsme před sebou ještě jeden úkol – být nejrychlejším vozem s pohonem všech kol na Nürburgringu.“
Šest let po předchozí generaci Honda nový Civic Type R ve všech směrech výrazně posunula a čas 7:44,881 zajetý na 20,8 km dlouhém okruhu je toho důkazem. Rekordního času dosáhlo odlehčené provedení Civic Type R S, které bude možné objednat pouze v Evropě a s levostranným řízením a bude možné k němu přiobjednat i pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 Connect, na nichž byl rekord zajetý.
Jak rekordní jízda vypadala se můžete podívat zde.
Fotogalerie |