Gazoo Racing si vzal do parády další Toyotu. Má 304 koní, pohon všech kol a karbonovou střechu. Bude k mání i v Evropě?

Nejostřejší z ostrých hatchbacků? Vedle nové Toyoty GR Corolla je Golf R něco jako nízkotučný jogurt s ovesnými vločkami.

Na hodně rychlou Corollu se čeká už dlouho a pokud by vás to zajímalo, tak v současné generaci bylo nejrychlejší provedení hybrid s dvoulitrovým čtyřválcem a systémovým výkonem 184 koní. Toyota ale použila recept fungující u GR Yaris a představila ostrou Corollu s přídomkem GR, která pořádně rozvíří vody ostrých hatchbacků současného trhu.

I když ostrá Corolla vychází ze stejnojmenného hatchbacku segmentu C, na první pohled si všimnete výhružně rozšířené karoserie. Tomu odpovídá i rozchod kol větší o 60 mm vpředu a 85 mm vzadu. Karoserie má pro zvýšení torzní tuhosti pevnější svařované a lepené spoje, pevnější je i uložení komponentů podvozku. Střecha je vyrobena z uhlíkového kompozitu, což zvyšuje pevnost a zároveň díky nižší hmotnosti pomáhá snížit polohu těžiště.

Toyota GR Corolla

Vpředu jsou zcela nové vzpěry MacPherson s novými tlumiči, pružinami a tužším stabilizátorem, vzadu zase kompletně nová náprava typu multilink rovněž s tužším stabilizátorem. A stejně jako v případě GR Yaris i tady Toyota nasadila svůj nastavitelný systém s pohonem všech kol, který lze na přání vybavit ještě dvojicí samosvorných diferenciálů typu Torsen v rámci paketu Performance. Distribuci výkonu mezi nápravy lze měnit od poměru 60:40 až po 30:70 podle zvoleného jízdního režimu.

Pod kapotou pracuje přeplňovaný tříválec G16E-GTS, což je šestnáctistovka odvozená od motoru pro WRC. Stejnou jednotku o objemu 1,6 litru používá i ostrý Yaris. V Corolle má tenhle motor výkon 304 koní v 6500 min-1, točivý moment 370 Nm dosahuje v rozmezí 3000-5500 min-1. Převodovka je klasická šestistupňová přímo řazená se systémem pro samočinné dávkování meziplynů při podřazování. Na přesné údaje zrychlení a maximální rychlosti si musíme ještě počkat, ale 1475 kg těžká GR Corolla by měla pokořit rychlost 100 km/h už za pět sekund.

Toyota GR Corolla

Na rozdíl od běžné Corolly dostane verze GR odlišný přístrojový panel, nové sportovní sedačky a také odlišný sportovní volant. V nabídce bude několik paketů. Vedle již zmíněného Performace se samosvornými diferenciály bude nabízen ještě paket Circuit nebo Technology a také balíček Cold Weather s vyhřívanými sedačkami a volantem. I přes ostré ladění má GR Corolla zůstat normálním autem pro každodenní provoz, takže v autě zůstanou zadní sedačky a nepočítejte, že standardně dostanete bezpečnostní rám.

Toyota GR Corolla

Základní výbava je poměrně rozsáhlá a obsahuje všechny bezpečnostní a komfortní nezbytnosti. Ale věříme, že časem se objeví nějaké tuningové balíčky. Navíc demontovat zadní sedačky a tím ušetřit hmotnost asi nebude problém. Doma v Japosku se má nová GR Corolla v prodeji objevit ve druhé polovině roku 2022. O evropském trhu se zatím nemluví, snad na nás nezapomenou.

Fotogalerie

Hodnocení článku

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 10:59 úterý 2. srpna 2022. Anketa je uzavřena.

  • 6
  • 3
  • 3
  • 3
  • 3
  • 2