Ford Mustang má i v nové generaci V8 a manuál!

Nová sedmá generace americké ikony si pořád ponechává atmosférický osmiválec a přímo řazenou převodovku. A bude prodáván i v Evropě.

Ohlášený příchod nové generace Fordu Mustang očekávali fanoušci této americké klasicky s velkou netrpělivostí a notnou dávkou nervozity, protože do poslední chvíle nebylo jasné, jak to bude s nabídkou motorů a dovozem na evropský trh. I přes prohlášení Fordu o tom, jak v Evropě opustí spalovací motory a bude nabízet pouze elektrická nebo elektrifikovaná auta, v případě nového Mustangu ještě zůstal u klasiky.

Ford Mustang

Ford přepracoval stávající platformu a i přes změny v designu jsou tradiční proporce vozu stále patrné. Nejvíce změn se událo uvnitř, tam se nastěhoval rozměrný digitální kokpit s multifunkčním displejem místo klasických ručičkových „budíků“ před řidičem. Přesto by podle vzoru amerických aut měl mít řidič k dispozici všechny podstatné informace včetně teploty a tlaku oleje. Zajímavostí je možnost si přístrojový panel konfigurovat a Ford dokonce nabídne možnost zobrazení „retro“ budíků ve stylu starých Mustangů a Fordů.

Základním motorem zůstává přeplňovaný čtyřválec o objemu 2,3 litru, který byl ovšem přepracován a podle Fordu je zcela nový. Bohužel ale neznáme zatím výkon ani další parametry. Víme jen, že čtyřválec bude k dispozici pouze s desetistupňovým automatem, protože přímo řazenou převodovku si k němu v minulosti objednala jen asi desetina zákazníků. Mnohem atraktivnější bude tradiční osmiválec, v tomto případě vylepšená verze pětilitru Coyote z minulé generace. Motor má nové vačkové hřídele, dvojici škrtících klapek a další modifikace s cílem zvýšit výkon a vyhovět přísnějším emisním normám. Ani u něj nebyly zveřejněny technické parametry. Osmiválec bude standardně dodáván s šestistupňovým manuálem (pořád ho žádá skoro polovina kupujících), automat je za příplatek.

Ford Mustang

Ze zajímavostí nového Mustangu lze zmínit „driftovací“ ruční brzdu, která se obsluhuje klasickou pákou parkovací brzdy a hlavně začátečníkům má usnadnit jízdu přetáčivým smykem.

Spolu s novým Mustangem přichází i sportovní verze Dark Horse, která má standardně sportovní sadu doplňků Performance. Vedle výhružnější optické sady obsahuje také sportovní adaptivní podvozek s pevnějšími stabilizátory, pneumatiky Pirelli P Zero PZ4, přídavný chladič oleje, chladič převodovky (pokud si objednáte automat), upravené chlazení vody s lehčím chladičem a výkonnějšími ventilátory a samosvorný diferenciál Torsen. Nechybí samozřejmě ani účinnější brzdy Brembo. A to není všechno.

Ještě bude k dispozici verze Dark Horse S, která slouží jako základ pro okruhová auta. Mustang se totiž vrací do závodění včetně kategorií GT4 a GT3, uvidíme ho i v Le Mans. Mustang Dark Horse S je vlastně okruhová verze, která má bezpečnostní rám, hasící systém, závodní sedačku s vícebodovými pásy, vyjímatelný volant a je odlehčená a zbavená veškerých zbytečností a ozdobných prvků.

Ford Mustang

Ohledně dostupnosti nového Mustangu ještě nevíme nic, ale do Evropy i do České republiky dovážen bude. A to je asi ta nejdůležitější zpráva. Pochopitelně bude k dispozici nejen kupé, ale také kabriolet.

Fotogalerie

Hodnocení článku

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 12:00 úterý 24. ledna 2023. Anketa je uzavřena.

  • 12
  • 11
  • 6
  • 5
  • 5
  • 4